Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Vad är lycka?...

Av Helga - 7 mars 2012 19:00

Lycka är;


att vakna utsövd trots att klockan bara står på 04.15


att få se en idol som man beundrar ( en jazzmusiker) ombord


att träffa en gammal bekant ombord som man inte sett på en herrans massa år


att få hålla en gosig bebis medans mamman är på toaletten


att få en fnissattack med en kollega som man gillar


att till slut komma hem och träffa familjen igen


Lycka är också att förstå att man är just lycklig!




Ps. Ikväll lagas det flygplansmat i Sveriges mästerkock och maten serveras på SAS flygning SK903 till NewYork- det måste jag kolla in. Ds.


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

7 mars 2012 20:46

Kloka ord Helga. Och ja om vi kunde få en storvinst så vore vi ändå lyckligare skrattar...

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

7 mars 2012 21:00

Har precis tittat klart på det avsnittet nu..

Man blev glad av att läsa ditt inlägg idag. Härligt att du känner dig så lycklig..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
mormor Hannele på Hisingen

mormor Hannele på Hisingen

8 mars 2012 08:07

just det, det är en konst att upptäcka det :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

8 mars 2012 08:30

JA! Precis så är lyckan! Inte en ny bil eller dyra kläder.
Underbart inlägg!

http://wessand.blogg.se

 
skrivmoster

skrivmoster

8 mars 2012 08:50

Du har lyckats få fram just de små guldkornen, som ger lycka! Det är inte dyrbara saker som är huvudsaken!

Jag såg på Mästerkockarna och tycker dom jobbar bra men inte alltid lyckas fullt ut. De har stora krav på sig ...! Kul att se dem i planet och New York.

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 mars 2012 12:32

Det var verkligen många orsaker till att må bra. Det lät så härligt. Jag kollar alltid på Sveriges Mästerkock och det var så kul att dom var på ett flygplan denna gång. Förstår att du kollade också ;)

Ha en fin dag

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 mars 2012 17:35

Hoppas du är hemkommen i lugn och ro och sluppit se snön som ramlar ner nu usch inte kul alls,,men det skall töa bort inatt och i morgon säger då så man får hålla tummarna.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
ingrid

ingrid

8 mars 2012 21:55

Tänkte på dig igår när jag såg Sveriges Mästerkock och maten dom lagade till flygningen :-).

Ja, lycka kan vara det lilla, som bara finns varje dag runt kring oss.

kram
Ingrid

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

 
trollmor

trollmor

9 mars 2012 07:45

Kloka ord från en klok kvinna.Det finns så många guldkorn i vardagen att fokusera på. Kram på dig

http://trollmor.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards