Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Följ med mig på en snabbtur i London...

Av Helga - 7 februari 2012 08:15


Jag hade inte mycket tid på mig att göra något i London igår men efter att jag ätit lite frukost på rummet gick jag en rask promenad. En gata ledde genom arabkvarteren och där satt någon och rökte vattenpipa på en uteservering och damer jag mötte bar niqab och sjalar.


Igår var det 3 plusgrader ute i London... 


Efter ca 10 minuters rask promenad kom jag ner till Hyde park och där svängde jag vänster...


 

Några dubbeldäckare vid Hyde Park...

 

Målet var att ta mig ner snabbt till Oxford Street och butiken "Primark". Det är ett billighetsvaruhus med massor med märkliga ting men även en hel del bra saker till väldigt låga priser. Jag var där tidigt men vartefter dagen går blir det mycket, mycket kunder i varuhuset.



Oxford Street...

   


Tio minuter från hotellet ligger Oxford Street - shoppingens mecka. På Primark köpte jag en skjorta till maken, en t-shirt till sonen, en orange handväska till dottern (hon älskar orange), två par läsglasögon till mig och så två doftljus. Allt detta kostade 22 pund, dvs ca 250 kronor.


 


En och en halv timme var jag ute på Londons gator och sen var det dags att gå tillbaka in på hotellrummet. Snabb uppfräschning och så iväg till Heatrow igen och hemfärd.

 
 
wiper

wiper

7 februari 2012 09:02

Detta var fantastiskt för mig eftersom jag inte varit till London och så gärna vill. Nu kommer vi att få mer pengar över så man kan nog se fram emot en sån resa så småningom.

Vad exotiskt det låter när du berättar och jag gillar verkligen deras bussar. Har du varit i Notting Hill? sen jag såg den filmen så är det en dröm att få gå på den gatan.

Ursnygg väska och annat du köpt. Tack för rundturen som gjorde mig positiv i alla trötthet.

Ha en jättefin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

8 februari 2012 08:49

Hoppas ni kan komma iväg till London nån gång i framtiden - det är en intressant stad! Jo, jag har varit i Notting Hill men jag har inte sett den berömda film-dörren...

Ha det gott!!

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

7 februari 2012 09:27

jag vill följa med på riktigt, jag tror jag föddes i England, fast min mor säger att jag föddes i Åbo...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

7 februari 2012 09:30

P.S
annars kunde jag ha tagit en sån fruktbild här på Hisingen, även med damer i olika klädsel ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Freedomtravel

Freedomtravel

7 februari 2012 11:45

Tack för snabbturen! Praktiskt, enkelt och billigt att följa med på en liten resa såhär ;)

http://www.freedomtravel.se

 
trollmor

trollmor

7 februari 2012 12:44

London är ett av mina favoritstäder. Nu har jag i för sig inte varit i så väldigt många men London är så lämpligt på någotvis.
Drömmer visserligen om New York och är ganska avis på min bror som varit där 14 gånger.
Kanske kanske jag ska få följa med honom nästa år denna tid till Sydafrika . Dit åker han varje år.Han älskar att resa och jag blir inte lite avis fast jag förstår att man vill bort när man bor nästan mitt inne i Stockholm. Tack för dom fina bilderna du bjuder på.

http://trollmor.webblogg.se

 
Åsa

Åsa

7 februari 2012 14:40

Vilken rolig affär! Såna gillar jag.
Du måste verkligen veta mycket om många ställen. Kul!

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

7 februari 2012 20:44

Wow vilka fynd du gjorde, när jag var i London (länge sedan nu) så tyckte jag att allt var så himla dyrt - vi gick nog i fel affärer =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

8 februari 2012 08:06

Tack för rundturen.
Känner mig väldigt berest när jag varit på din blogg.
Just nu känns det som om det är det närmsta jag kommer London ;)

 
skrivmoster

skrivmoster

8 februari 2012 08:55

Kul att komma till en storstad och få handla så mycket för så bra pris! Har varit på väg till London flera gånger men aldrig blivit av ändå ...

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
britten

britten

8 februari 2012 10:40

Men så härligt --och så passande..Vi pratar om vilken storstad vi ska åka till...Märkligt nog har jag aldrig varit i London.....blir sugen

http://glitteroga.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards