Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Renskinn från Jokkmokks marknad...

Av Helga - 4 februari 2012 18:15


Det har blivit en hel del flygande både fredag och lördag och ikväll landar jag så sent så jag missar melodifestivalen...  Dottern, som ska på en 18-årsfest,  missar också deltävlingen så vi bestämde oss för att spela in hela programmet och att vi ska se den senare tillsammans. Ikväll ska jag faktiskt sitta kvar efter landning på trafikkontoret på Arlanda och invänta maken. Sedan ska vi åka till en Stockholmsförort och hämta hem dottern. Det tar en evinnerlig tid att ta sig hem kommunalt och hon har dessutom en match att tänka på imorgon.


På en Tysklandsflygning nyligen hade vi med tre damer som varit på Jokkmokks marknad. De hade varsitt stort renskinn under armen - det såg rätt så festligt ut! Undrar vad de ska göra med sina skinn?? Lägga framför brasan, hänga på väggen, eller sy renskinnsboots kanske?


Lyckan var fullständig tidigare idag när jag hittade en kvarlämnad Damernas Värld ombord. Jag bläddrade i den först och sedan lämnade jag den vidare till en kollega. Vi blir glada för ganska lite som du märker.


För ett tag sedan hade jag en passagerare ombord som hade bihåleproblem och väldiga smärtor. Idag kom hon ombord igen och det kändes bra att få veta att hon varit till doktorn och att allt fungerade som vanligt igen nu när hon flög.


Ha en mysig kväll!!!


 


 
 
trollmor

trollmor

5 februari 2012 09:22

ha ha man vet aldrig när man behöver ett renskinn. Varma som bara den är dom att sitta på.Det är nog rätt kallt i Jokkmokk nu så dom hade nog köpt dom som en livlina.
Ska tänka på att lämna min köpta tidning nästa gång jag flyger !
En gång när jag flög och var förskyld sprack min trummhinna och jag kan säga att det var ingen kul upplevelse. Fy tusan vad ont det gjorde. Ha det gott

http://trollmor.webblogg.se

 
skrivmoster

skrivmoster

5 februari 2012 10:05

Där ser man ... det är det lilla som betyder så mycket! En tidning kan vara till glädje!

Jag har en närstående som flög och båda trumhinnorna sprack. Fasansfullt!

Ha en skön helg!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

5 februari 2012 10:58

återvunna tidningar är bra

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

5 februari 2012 12:32

Jag blev inte lika uttråkad som förra året och gillad flera av låtarna. Härligt att dottern blir hämtad och vad bra när ungdomarna har intressen.

Kul att ni träffade på folk som varit på den marknaden och skinnen lägger dom säkert som du säger på golvet. Min svärmor och min mans andra släkt däruppe åker alltid på den marknaden

Vad härliga och omtänksamma ni alla är mot era passagerare. Det var så länge sen jag flög och då var det upp till Umeå.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

5 februari 2012 13:38

Missa melodifestivalen... Jo, jag förstår att det inte var självvalt. =)

Maken har sagt flera år att vi borde åka till Jokkmokks marknad. Tydligen blev det inte i år heller.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards