Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Är jag en idiot nu?

Av Helga - 17 februari 2011 07:30

Idag är jag redan ute och flyger när du läser detta. Ännu ett hotell ska få besök av mig framåt eftermiddagen...


Sonen fick spelet "idiotkunskap" i julklapp och nu har vi haft tid att spela det - både jag och sonen och grabben med sina kompisar. Det är lite annorlunda kunskaper som testas...


Till exempel kan frågorna på ett kort se ut så här;


1. Om man tog alla bandage på en egyptisk mumie och la ut dom i en rad, hur långt skulle man nå?


2. Går majoriteten av de som vinner större vinster på lotto upp eller ner i vikt efter att dom vunnit?


3. Vad händer om du stoppar ett russin i ett glas champagne?


4. Stämmer det att det på medaljen man får när man vinner Nobels Fredspris är tre nakna kvinnor som håller varandra på axlarna?





Undrar om det är en ära att vinna spelet eller om den som vinner är mest idiot?



(Svar; 1. Ungefär en kilometer, 2. Dom går upp i vikt, 3. Russinet åker upp och ner upprepade ggr, 4. Nej, men tre nakna män som håller varandra på axlarna.)

 
 
wiper

wiper

17 februari 2011 08:31

Detta spel skull jag gilla ;) det är kul att gissa och se hur närma man kommer.

Hoppas du får en fin och givande arbetsdag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Cecilia, Livsstilsdedsigner!

Cecilia, Livsstilsdedsigner!

17 februari 2011 08:41

Verkar vara ett spel i min smak! Min man tycker jag är expert på värdelöst vetande. :)
Så vart flyger du idag då?

Ha en skön dag!

http://karvegardkonsult.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

17 februari 2011 09:17

:-D Ett sånt spel köpte vi till min svåger i julklapp. Tyckte det var en perfekt julklapp :-) Hoppas du har haft en fin dag när du läser detta och att hotellsängen är skön! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

17 februari 2011 09:36

Så man är på nåt sätt idiot oavsett man vinner eller förlorar. =)
Verkar vara ett kul spel.

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

17 februari 2011 17:39

Wiper; Ja, det var ett roligt spel!

Cecilia; Då skulle du säkert vinna. Idag har jag flugit omkring inom riket...

Pisan; det är kul faktiskt!

Åsa; Precis!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
britten

britten

18 februari 2011 11:57

det spelet ska genast inhandlas

http://glitteroga.blogg.se

Helga

18 februari 2011 18:29

Ja, det är kul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards