Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Födelsedagspresenter...

Av Helga - 19 januari 2011 07:45


 

Vad är det för dag idag, vad är det för dag idag. Det är ingen vanlig dag för det är dotterns födelsedag. Hurra, Hurra, Hurra!


Jag tänker tillbaka på min egen tonårstid och undrar hur det var att fylla sexton år egentligen...


Ingen aning...


Det är blankt...


Vad ville jag ha i present och hur gick tankarna? Tänk att en tid som säkert var väldigt viktig då kan kännas så fjärran nu.


Det är inte så lätt att köpa en födelsedagspresent till någon egentligen, man vill ju att det ska bli en perfekt present till mottagaren. Hur många gånger har man inte funderat både länge och väl för att komma på något bra att ge bort.


Jag har upptäckt en superbra websida där du kan hitta en present till din flickvän, en present till din pojkvän eller till släkt och vänner. Man kan till och med klicka för vilken ålder personen är i och till vilket kön presenten ska vara och så kommer det upp olika förslag.




Snart fyller maken år också och redan nu har jag hittat flera bra idéer på vad som skulle kunna passa som present till en man i sina bästa år. Det blir nog en upplevelsepresent...


Den här tårtan tycker jag är så kul! Den gjorde dottern och hennes kompis när de skulle på fjortisfest för några år sedan...


Imorse hade vi extra mysig frukost med godsaker och paketöppning i dotterns rum. När hon kommer hem i eftermiddag ska vi kalasa på tårta. Mums!!!


Hoppas nu dottern minns sin 16-årsdag bättre än vad jag gör ;)

 
 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

19 januari 2011 08:40

hihi, jul igen, fin tårta (vår yngste fyller också snart, flickvännen ordnar kalas och maken flög till Finland)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

20 januari 2011 08:48

Ja, vi firar födelsedagrna i nov, dec, jan och feb... Full fart på vintern hos oss...

 
Eva

Eva

19 januari 2011 10:37

Jag kommer inte alls ihåg när jag fyllde 16... också totalt blankt. Sorgligt..
Undrar vad jag önskade mig... Pengar troligtvis.

Grattis till dottern på födelsedagen!
Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

20 januari 2011 08:47

Jag ska leta upp en gammal dagbok - kanske har du också en som ligger undanstoppad någonstans?

 
Pisan

Pisan

19 januari 2011 11:16

Härlig tårta! Vad mysigt med födelsedagsmys på morgon :-) Blev hon glad över sina presenter? I Holland (där jag tillbringat 1 år av mitt liv) gratulerar man föräldrarna på barnens födelsedag så; GRATTIS Mamma till din underbara dotter! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

20 januari 2011 08:45

Det var kul med en annorlunda tradition. Tack!!

 
wiper

wiper

19 januari 2011 11:29

Grattis till din dotter. Festlig tårta ;) Vilka bra länkar för att hitta presenter. Att fylla 16 år var toppen tycker jag. Ursnygga paket hon får. Ha ett härligt födelsedagskalas och njut i fulla muggar ;)

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

20 januari 2011 08:44

Vi hade en mysig dag även om dottern hade sitt vanliga program med skola och träning också!

 
Åsa

Åsa

19 januari 2011 13:26

Vilken underbar tårta!
Och stort grattis till dottern!
De där sidorna du skrev om låter intressanta, ska kolla in dom hemma ikväll.

http://wessand.blogg.se

Helga

20 januari 2011 08:43

Det tyder på humor när man gör en sån tårta tycker jag ;)

 
Sofia

Sofia

19 januari 2011 13:27

Haha... vilken tårta :) Önska man fick fylla 16 igen, det va en bra tid men ja tror inte riktigt att man förstod det dÅ!

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

Helga

20 januari 2011 08:42

Jag skulle gärna ha stannat kring 25...

 
Ingen bild

-Nena-

19 januari 2011 19:21

Grattis Helgas dotter =)

När jag fyllde 16 önskade jag mig ett par jeans. Ett par Dobber (har för mig att märket hette så) och jag fick dem.
Om jag inte minns helt fel så är det samma jeans som min nu 14 åriga dotter använder då och då.
Lappade och lagade i omgångar är de och det är jag som gjort det ;)

Vilken härlig tårta!

Helga

20 januari 2011 08:41

Kul att jeansen finns kvar... Min dotter gillar också gamla kläder, helst makens stora ;)

 
Sussi

Sussi

19 januari 2011 20:26

Jag kommer inte heller ihåg min sextonårsdag men däremot min tjogoårsdag! Grattis till din dotter. Hoppas hon blev nöjd med sina presenter. Perfekt om man kan få tips från en hemsida. Det är inte lätt att hitta rätt ibland..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

20 januari 2011 08:41

Man kanske skulle ha skrivit mer dagbok så man kunde komma ihåg hur det var. Jg har några dagböcker på vinden - måste nog ta ner o läsa dem lite...

 
Kimmie

Kimmie

19 januari 2011 21:08

Grattis till dottern på hennes stora dag!
Hoppas hon blev glad och nöjd!

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

20 januari 2011 08:39

Hon var nöjd. Hon hade med sig lite kladdkaka till morgonträningen och och en kille sa:

- this made my day :)

 
Hanneles vinterparadis

Hanneles vinterparadis

19 januari 2011 22:56

(behöver man pass till Finland, jag fick åka extra efter maken med hans pass :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

20 januari 2011 08:38

Jag är väl inte såå insatt men pass behövs inte för att komma IN i Finland men kanske för att identifiera sig vid resan?

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

23 januari 2011 10:27

men tänk om dom inte hade släppt UT maken :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

23 januari 2011 13:03

Då hade du fått det lugnt och skönt hemma Hannele ;)

 
Födeselsedagspresent

Födeselsedagspresent

6 mars 2012 00:52

Trevliga födelsedagspresenter. Snart fyller jag år, jag ser verkligen fram emot det. Frukost på sängen, öppna födelsedagspresenter, få bestämma middag.

Fin blogg!

http://fodelsedagspresenter.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards