Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Vinterkräksjuka kan ställa till det...

Av Helga - 3 januari 2011 10:03


Igår på alp-charterflygningen var det otroligt tydligt hur stämningen kan vara beroende på om det är dit- eller hemresan. På ditresan var det uppsluppet, galet, tokigt och glatt. På hemresan var det lite grinigt, sömnigt, snålt (slut på pengar) och irriterat. Man kan inte annat än undra vad resenärerna varit med om under sin charterresa.


På utresan var det två passagerare som, efter incheckningen av bagage, bestämde sig för att stanna hemma pga vinterkräksjuka. Lastningspersonalen blev inte så glada är de fick krypa in i lastningsutrymmet och slita ut alla väskor på jakt efter de sjukas passagerarnas incheckade väskor. Det tog väl ungefär en halvtimme extra. Jobbigast var det förstås för passagerarna som var tvugna att ta detta beslut.


När vi kom till den Franska destinationen fick vi besked om att 70 resenärer hade fastnat på vägen med sin buss och var försenade till flygplatsen. Vi inväntade dem så klart. Väl hemma igen på Arlanda hade vi blivit sena ungefär 45 minuter - helt OK ändå efter de här händelserna...


Idag blir det lite inrikesflygningar på programmet... sover gör jag hemma!


Flyg · Resor
 
 
Eva

Eva

3 januari 2011 10:35

Men fy för att få vinterkräksjukan precis efter att man har checkat in!

Det är en av anledningarna till att jag inte tycker om att resa till varmare breddgrader under vintern.

Man sparar och gnetar ihop en massa pengar för att kunna åka till ett dyr ställe "långtbortistan" och längtar så att man blir tokig - sedan får barnen (eller vi) kräksjukan... Hu, det är en mardröm!

Ha en skön måndag!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

3 januari 2011 22:40

Att drabbas så här sent är väl ovanligt. Jag tror att de haft sjukan hemma men tänkt att det kanske går ändå. Sen på flygplatsen inser man att det inte funkar.

Vi har rest på flera charterresor med barnen när de var från 3-4 år. Allt har funkat bra och ingen har varit sjuk...

 
Åsa

Åsa

3 januari 2011 10:54

Jag känner igen det! På nervägen firar man gärna med ett glas vin till maten, skrattar och är förväntansfull. På hemresan vill jag bara hem och att tiden ska gå fort på resan.
Måste vara rätt kul att kunna se så mycket folk som du gör. Och alla konstiga saker dom gör.

http://wessand.blogg.se

Helga

3 januari 2011 22:38

Sen jag blev bloggare är jag mer upp,ärksam på vad som händer och försöker lägga märke till lustigheter...

 
baravara

baravara

3 januari 2011 11:38

Har aldrig haft kräksjukan. Pepparpeppar! En för alla, alla för en. Men det var nog inget enkelt beslut. Säkert var det någon som blev riktigt sur i sällskapet! Hu-ge-da-mig!

http://baravara

Helga

3 januari 2011 22:37

Det kan inte vara så kul nej... Jag vet att två klev av men jag vet inte om det fanns fler i sällskapet...

 
baravara

baravara

3 januari 2011 11:44

Kan du tycka att det är trevligt att flyga då du är ledig, slappa och koppla av - eller vill du hellre vara flygvärdinna och göra "nytta"?

http://baravara.bloggplatsen.se

Helga

3 januari 2011 22:37

Är jag ledig så njuter jag av att sitta och koppla av ...

 
Åsa

Åsa

3 januari 2011 12:09

Hoppas du inte var med på Gbg-Umeåplanet?

http://wessand.blogg.se

Helga

3 januari 2011 22:35

Nej det var jag inte...

 
Ingen bild

-Nena-

3 januari 2011 14:27

God fortsättning Helga!

Mycket som kan ställa till det.

Förstår att det inte är så kul att behöva "gräva" efter incheckat bagage men ni på planet måste ha varit tacksamma att de inte åkte med... trist i alla fall att inte kunna resa iväg för dem.

Helga

3 januari 2011 22:34

Det var nog bäst som det blev så inte alla ombord blev sjuka...

God fortsättning!

 
bettan

bettan

3 januari 2011 14:52

Jag märker ingen skillnad om jag åker till semesterorten eller jag åker hem,det är lika träligt att flyga ändå.Ända in i sista dagen är jag deppig när jag ska flyga för det är ju träligt att sitta i många timmar.Men när jag väl är på plats så känns det ju skönt.

http://guldivardan

Helga

3 januari 2011 22:34

Du verkar vara en rastlös typ ;) Jag kan njuta av att bara sitta och läsa och äta eller spela kort med familjen...

 
wiper

wiper

3 januari 2011 19:44

Du får vara med om mycket och ingen dag är den andra lik. Det måste ju bli mycket övertid också när det händer oväntade saker. Jag har förskonats från denna vinterkräksjukan varje år och är så tacksam.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

3 januari 2011 22:33

Peppar peppar så har vi inte haft det heller - vad jag vet! Hoppas slippa också i år...

 
kicki

kicki

3 januari 2011 21:04

Å herre gud att få kräksjukan när man är där uppe...vilken mardröm...skönt att de inte åkte med, risken är ju stor att du också fått det då...
Jo då jag jobbar...det har varit segt idag kan jag lova. Men det är ju snart ledigt igen...går hem vid lunch på onsdag...börjar inte igen förrän måndag. Denna ledighet skall vi bara slappa, med varandra, i sommarstugan...låter det inte gudomligt....kram på dej min vän

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

3 januari 2011 22:32

Jo, vi var faktiskt lite glada att de aldrig klev ombord...

Låter som en skön kommande ledighet för er :)

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

3 januari 2011 23:04

vissa kan inte bestämma sej i tid

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

4 januari 2011 09:24

Men dom med vinterkräksjukan skulle ju ha stannat hemma på en gång. Inte ens försökt..

Skönt att få sova hemma :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Stattinskan

Stattinskan

4 januari 2011 10:26

Vaknade med huvudvärk och en snuvig näsa ... jag hoppas att det stannar vid det för vinterkräksjuka på semestern står inte på önskelistan :-)

http://metrobloggen.se/stattin

 
helga

helga

4 januari 2011 10:33

Hannele; Det är ju ett svårt beslut att ta...

Sussi; man vill nog bra gärna försöka klara av resan...

Stattinskan; Nej, vi vill inte ha såna eländessjukdomar...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards