Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Man blir sjuk och mitt krispaket...

Av Helga - 12 november 2010 10:41


Jag har just vaknat på ett hotellrum... Det blev ganska sent igår kväll innan vi anlände till hotellet och vi ska resa härifrån igen i eftermiddag. Sen har jag ledig helg! Underbart!


Nu ska jag gå ut en sväng i  Umeå och kanske hittar jag nån julklapp? Det är dags att börja shoppa så smått. Sonen fyller ju också år i december så det blir en del att fixa...


Igår flög vi hem en hel bunt med folk från München. Det var en fullsatt flight och 95% av passagerarna var män. De hade varit på en mässa - undrar vilken?


Det var rekord i för mycket handbagage ombord. En man kom t o m med en mindre resväska, men den fick vi skicka i bagageutrymmet... När vi landade såg jag en man som satt och drack sprit ur en medhavd flaska inlindad i en plastpåse. Det är inte tillåtet och jag gillar det inte!


Om nyheten om att vi blir sjuka av nedskärningar stämmer borde hela flygbolagets personalstyrka vara sjuk nu - de som nu jobbar kvar... Det har varit ÅR av nedskärningar. Samtidigt som miljardbelopp betalas ut i böter!!! Grrr....


Bilden föreställer min lilla krisväska som jag tar med mig varje dag när jag är ute och flyger. Det har ju hänt att jag hamnat på "fel" ställe utan övernattningsväskan där necessären ligger. Då kan det vara bra att ha detta kit med sig.


Trevlig helg!



 
 
Eva

Eva

12 november 2010 12:14

Men hur kunde han få med sig en spritflaska genom säkerhetskontrollen...undrar då jag som knappt kommer igenom med mitt armband? Ett silverarmband som jag haft på armen sedan jag var 15 år och som envisas med att pipa...

Visst är man naiv!?

Bra med kriskit!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

12 november 2010 13:54

Detta var en utrikesdestination så han hade väl köpt flaskan i taxfree-shopen antar jag...

Vi går ju också alltid genom säkerhetskontrollen och allt piper även om man tar av smycken o skor. Suck!

 
Stattinskan

Stattinskan

12 november 2010 15:33

Finurligt med ett kriskit :-) Jag undrar vad alla nedskärningar kommer att göra med de anställda ... det håller inte i längden

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

12 november 2010 21:52

Inte bra alls i längden och på bredden...

 
Sussi

Sussi

13 november 2010 09:55

Gillar inte heller såna som dricker ur medtagna flaskor. Det ser inte bra ut!
Hoppas du hittade många fina presenter och julklappar i Umeå :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

13 november 2010 12:35

Man har ingen koll på mängden sprit folk får i sig när de pimplar eget.

Jag hittade lite smått o gott! Hemligt förstås ;)

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

13 november 2010 09:58

(nu är min umeåpojk och flickvännen i Göteborg, en har fått jobb :)

http://hannelestraditioner.blogspot.com

Helga

13 november 2010 12:28

Det var roligt att höra... mysigt att ha dem hemmavid igen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards