Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Oskar Linnros CD spelas på högsta volym i huset...

Av Helga - 11 november 2010 09:31



Den här fina buketten stod på köksbordet när jag och barnen kom hem från vår resa... Maken tyckte inte det var en bra idé att ge mig födelsedagsblommor innan resan eftersom de skulle hinna vissna innan vi kom hem igen. Vi har haft roligt åt den vita blomman lite till höger. Vi tycker den ser ut som vitkål... Jag har skämtsamt sagt att vissa fruar får rosor av sina män, men jag får vitkål ;)


Varför åkte inte maken med på resan har någon undrat!?


Jo, dels så jobbade han en av dagarna men så är det också så att min gubbe inte är så road av att resa. Han gillar mer att åka till stugan, fiska och greja här hemma. Vi har levt tillsammans så länge nu ( 24 år) att detta inte är ett problem i mina ögon. Han följer med när han själv har lust och det brukar bli ungefär varannan gång.


Jag fick även några andra presenter av min familj på födelsedagen. Ett par jättefina gnistrande örhängen från pilgrim från dottern, en CD med Oskar Linnros från sonen och ett presentkort på Rabalder av maken.

 
 
britten

britten

11 november 2010 10:00

Det är noterat ..ska ta gubben och kolla upp fiket..han är inte svårbedd när det gäller att gå och fika.....vitkål är ju inte fy skamm att f heller ..Nä jag tycker det ser ut som en riktigt fin blomma..och buketten var ju jättefin..I gr kvälll ringde ett blombud på min dörr....så glad man blir....Visst är det skönt att man kan tillåta varandra att göra olika saker i livet ...härligt tycker jag / Kram

http://glitteroga.blogg.se

Helga

11 november 2010 22:53

Kul om ni går dit nån gång... Vad fint att du får blommor till dörren sådär - romantiskt!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

11 november 2010 10:34

Hej Helga jamen det var ju en fin bukett lite annorlunda men det är ju upplyftande vitkål sa du ja kanske lite drag av det.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

11 november 2010 22:52

Den är annorlunda iaf ;)

 
Åsa

Åsa

11 november 2010 15:57

Jag håller med. Problem blir det väl bara när man hela tiden ska ha med sin rspetive fast den inte har det intresset. Bättre att kunna dela på sig ibland och göra roliga saker ihop ibland.
Jag tycker "vitkålen" var häftig. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

11 november 2010 22:51

Förr reste vi inte så mkt och jag kände att jag verkligen ville det...

 
Kimmie

Kimmie

11 november 2010 18:51

Låter som en jättebra lösning, man måste inte göra allting tillsammans - det viktiga är att alla är nöjda. Fina blommor - inte så ofta man får "vitkål" i buketten =)

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

11 november 2010 22:50

Vi är iallafall nöjda ;)

 
-Nena-

-Nena-

12 november 2010 00:34

Ser att du också fyllt år. Har varit dålig på att läsa bloggar sista dagarna så jag får gratulera så här i efterhand.
Stor grattiskram till dig.

Kul att träffa någon så.
Jag ska träffa Pisan på söndag och en annan bloggare fast henne har jag sett någgra gånger innan men det är länge sedan.
Kul ska det bli.

http://nena.bloggagratis.se

Helga

12 november 2010 10:40

Du har inte låäst dåligt. Jag har inte skrivit om det... Tck för kramen!

Ja, det var kul att träffa Kickis dotter! Hoppas ni får trevligt också!

 
Stattinskan

Stattinskan

12 november 2010 08:32

Ska jag skämmas HELA fredagen för att jag inte vet vem Oskar Linnros är :-D
Ha en riktigt fin fredag :-)

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

12 november 2010 10:38

Inte ska du skämmas för det. Oskar L har några superhits som jag verkligen gillar. Du kanske tom har hört dem på radion utan att veta o det.

Ha en skön helg!

 
Sussi

Sussi

12 november 2010 09:20

Nämen har du fyllt år! Det måste jag nog ha missat. Grattis i efterskott! :)

Sambon är lite likadan. Många resor gör jag nog själv. Kanske inte utomlands men däremot kortare båtresor. Då är han gärna hemma..

Ha en fin fin fredag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

12 november 2010 10:37

Jag har inte berättat det förut. Tack iaf!!

Bra att man kan göra lite olika som par beroende på vad man gillar...

 
wiper

wiper

12 november 2010 10:16

Oskar Linnros har jag för mig var nyss på tv. Får gå in på Youtube för att lyssna hur han låter. Vilka fina blommor. Vad roligt du skrev om vitkålen :)) Grattis i efterskott till din födelsedag som jag inte visste om. Vilka fina presenter du fått.

Ha en jättebra fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

12 november 2010 10:34

Ja, Oskar L var bl a med på Allsång på Skansen... kanske också på sommarkrysset. Han har två superhits, Jag har inte berättat här förut att jag fyllt år. Tack för gratulationen!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 november 2010 10:27

Godfredag på dig. Så är denna vecka slut me det rusar förbi nu tiden 18 dagar kvar till ljusstakarna skall fram..Hoppas du har en ledig helg nu. Såg att det var ekonomiska härjningar på bolaget vilka summor jösses.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

12 november 2010 10:32

Jag är ledig lörd o söndag. Kommer hem sent ikväll... Man blir ju tokig på bolaget med dessa skadestånd!

 
Ingen bild

Camilla Lejon

12 november 2010 20:40

Ungefär samma här, min man älskar att resa men inte på sommaren. Då sticker jag och ungerna till London eller någon annan härlig stad under en långhelg. I morgon åker jag till Shanghai, det blir med dina kollegor på Finnair via Helsingfors..kanske man skulle börja packa? Kram Camilla

Helga

12 november 2010 21:51

Skönt att höra att fler delar upp sig lite. Ja, jag tror du ska packa nu ;)

Ha så trevligt på resan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards