Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Släkten är värst och café Mariaberget...

Av Helga - 10 november 2010 13:34


Strulet för flyget fortsatte även idag. Det dåliga vädret har dragit norrut och drabbade mest flygplatserna där... Men det fanns dessutom problem kvar från igår. Besättningar som tjänstgjort för mycket eller hamnat på fel ställen gör ofta att nästa dags flygprogram påverkas. Jag kom ändå hem vid lunchtid och fick då börja med att skyffla snö på garageuppfarten. Tung snö var det kan jag lova...


Idag var en lustig dag...


Först flög jag med en pilot som också är en granne, sedan träffade jag svågern på Arlanda, sedan flög jag med en pilot som jag känner sedan studietiden i Uppsala och sedan hade jag en kusin med ombord som passagerare. Släkten är värst ;)


På tal om släkten så har jag en kusin (Arthur) som just öppnat ett nytt café på Blecktornsgränd 4 i Stockholm. Stället heter Café Mariaberget - gå gärna dit och fika om du har vägarna förbi...


Här finns ett blogginlägg om café Mariaberget som en bloggvän skrivit och där finns också många fina bilder.





 
 
imse

imse

10 november 2010 18:10

Förstår att oväder kan ställa till det i din bransch. Och säkerheten måste ju alltid gå först.

Det där cafétipset ska jag försöka lägga på minnet.
Kram

http://zvammel.blogspot.com

Helga

11 november 2010 10:11

Det kan bli en del strul - JA! Ha det gott!

 
sophie

sophie

10 november 2010 22:13

En härlig blogg du har!

http://hossophie.blogg.se

Helga

11 november 2010 10:10

Tack! Kikar in till dig också...

 
Sussi

Sussi

11 november 2010 07:54

Men oj vad du träffade folk du känner..
Annars brukar resandet vara rätt så befriade från sånt. Tänk en gång när jag och kompisar var i Portugal. Då dyker kompisarnas barndomkamrat upp. Ingen av oss hade en aning om att hon också skulle till exakt samma ställe samtidigt. Ibland är slumpen rolig! :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

11 november 2010 10:08

Det är ju lustigt när det blir sådär...

 
Stattinskan

Stattinskan

11 november 2010 08:23

Om och när jag kommer upp till huvudstaden lovar jag att besöka honom :-D

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

11 november 2010 10:07

Jag ska också åka dit snart...

 
Pisan

Pisan

11 november 2010 09:15

Det var värst vad släkten är ute och far :-) Alltid roligt att träffa bekanta ansikten. Har ni nån snö kvar? Här är det lite kvar men det regnar väl bort snart. Ha en fin torsdag!! Kramisar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

11 november 2010 10:04

Här ligger snön kvar. När jag kom hem igår hade plogbilen lassat upp masssor framför vår infart... suck!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards