Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Det kan ju bli en vana...

Av Helga - 9 september 2010 17:11


Nu är jag hemma igen efter arbetsperioden. Idag ringde väckarklockan klockan 04 på hotellrummet men efter många tidiga morgnar har jag ställt om dygnsrytmen och gått i säng redan vid 21-tiden... Ganska utsövd vaknade jag 10 minuter innan alarmet gick... Imorgon, då jag är ledig, kommer jag väl antagligen att vakna vid fyrasnåret igen bara av gammal vana ;)


Här sken solen fortfarande på altanen när jag kom hem så det blev en stund därute med en kopp kaffe och morgontidningen - underbart!

  


Jag hade en hel del italienare med ombord på en flygning idag. Den här gruppen kom från Rom och de var så eleganta. Snygga kläder, läckra skor, fräscha i håret och roliga glasögon. Italienska storstadsbor har ofta en väldigt läcker stil... Jag drömmer ofta om att resa till Italien - när ska det bli av?


  



 
 
UnderCover

UnderCover

9 september 2010 17:52

Låter mer som en ovana kan jag tycka...

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga skrattar

helga skrattar

9 september 2010 18:26

UnderCover; Ja, det har du sannerligen rätt i :)

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 september 2010 19:19

Hej Helga. Åh ja kroppen vänjer sig vid andra sovtider tydligen. Härlig hörna du har där att mysa i med tidningen. Italienare sa du ja de är så snyggt klädda på stan verkligen och de kvittrar som påfåglar nästan med,! En annan slags kultur märker man ett annat slags folk men härliga!

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
imse

imse

9 september 2010 21:05

Ja, italienare och Italien har nåt visst.

Skönt att sitta där under äppelträdet.

Kram

http://zvammel.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

9 september 2010 22:13

Det gäller att passa på att sitta ute!
Och jag vill också åka till Italien.

http://wessand.blogg.se

 
Helga

Helga

10 september 2010 07:55

Filifjonkan; Alltid roligt att träffa andra folkslag ombord...

Imse; Det har de absolut! Jag myser där i min lilla trädgård...

Åsa; Ja, snart blir det för kallt... Italy here we come!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

10 september 2010 19:23

Har bara haft en Italiensemester men den var helt underbar, men visst i Rom kände man sig lite felklädd ibland för det var så mycket eleganta människor - kul att bara sitta och titta på något café.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

11 september 2010 19:40

Ja, i Rom känner man sig alltid lite fel bland alla de vackra människorna... Läckert är det iaf!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards