Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Mission completed...

Av Helga - 31 augusti 2010 07:29


Jag har flugit klart för den här gången och ska nu njuta av två lediga dagar... 


Vi har en oerhört "festlig" vecka framför oss så jag ska fixa lite gå-bortpresenter och födelsedagspaket idag...


* vi ska fira ett syskonbarn som fyller 20 år.

* Vi ska ha kräftkalas med grannarna.

* vi ska på surströmmingsskiva hos vänner.

* Vi ska fira min mamma som fyller år.


Det mest otroliga är att jag kan vara med på alla tillställningarna och detta utan att ha sökt ledigt. Det är nog en kompensation från de goda gudarna för 50-årsfesten som jag missade i helgen...


I morse kom dottern på att hon behövde ett hänglås eftersom hon ska ha gymträning två dagar i veckan genom skolan. Hon behövde låset redan idag så framförhållningen var inte den bästa precis. Vi hittade ett lås, men ingen nyckel. Då kom jag på den briljanta idén att kolla sonens nyckelknippa. Han har oootroligt mycket nycklar - man kan nästan tro att han samlar på nycklar precis som Gunde Svan och Agneta Sjödin i "fångarna på fortet". Mycket riktigt där på knippan fanns det en nyckel som passade till låset - mission completed!


Lavendel på tork i köket...

  

 
 
Josefin . Mamma till Theo .

Josefin . Mamma till Theo .

31 augusti 2010 08:31

Nu är jag tillbax med bloggandet ! :)

http://babygirrl.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

31 augusti 2010 08:39

Morrn Helga. Men så mycket roligt och vilken tur ditt arbetsschema gick så bra ihop denna gång men du bra kanske att beställa ett spa efter detta hihi mycket roligt sena kvällar mycket gott att äta kräver sin mage fniss så ett spa är nog rätt bra att vila upp sig på heheh,Sen var det klyftigt av dig det där med nycklarna Game set och match till dig Ha en bra dag.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

31 augusti 2010 08:44

Vad mycket skoj du ska på framöver. Det är så kul att ha saker att längta till. Skönt också att du slapp begära ledingt.
För min del är det rätt så lugnt ett tag nu :(

Ha en fin fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
sus

sus

31 augusti 2010 18:18

De va mkt skojighter som väntar :)

http://dusisus.bloggplatsen.se

 
britten sa..

britten sa..

31 augusti 2010 19:55

Surströmming ..OCH ..lavendel ..lyckliga dig !

http://glitteroga.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

31 augusti 2010 21:13

Jag har ett par lås som ligger här utan nyckel, kanske ska kolla med din son =).
Mycket festligheter på gång - hoppas ni får trevligt!

http://kimmietid.blogspot.com

 
Helga

Helga

1 september 2010 08:02

Babygirl; OK - bra!

Filifjonkan; Bra idé - spa för mig och min mage ;)

Sussi;Du ska se att du hittar på mer kul - det brukar du ju alltid göra ...

Sus; Javisst :)

Britten; Jodu :)

Kimmie; Gör det - man vet inte allt de samlar på sig ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards