Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Jag har roligt och snurrigt med min nya mobil...

Av Helga - 9 juni 2010 10:43


Jag och dottern fick sova ut lite längre imorse. Det passade ju bra efter balen... Det blev inte så jättesent ändå - jag hämtade dotra och tre andra tjejer vid 01.30 - då var de hemma hos en kompis från klassen.


Nu har jag precis bakat färdigt en äppelkaka som vi ska ha till ett möte ikväll. Mötet handlar om Greklandsresan som dottern och hennes lag ska iväg på snart.


Jag har också roligt och lite snurrigt med min nya mobil. Den gamla var trasig och tejpad så det var verkligen dags för en ny. På denna kan jag kolla e-mail m.m när vi är i stugan. Riktigt bra! I natt när jag skulle ringa lilltösen slog telefonen ett helt annat nummer- inte det jag hade sparat i minneskortet från förut. Superpinsamt när en helt okänd människa svarade. Jag skäms och ber härmed offentligt om ursäkt för nattens synder ;)


Sonen har fått en APU-praktik på ett bygge som skolan ordnat och som det verkar kommer han att få sommarjobba där några veckor också. Det är perfekt. Det är inte så lätt att få sommarjobb nu...


Nej, nu sticker jag till stan. Jag ska träffa min väninna på Raggadoll-butiken...


  

En ampel från Raggadoll...

 

 
 
Kimmie

Kimmie

9 juni 2010 12:13

Typiskt att man ska råka göra fel när man ringer mitt i natten, du blev säkert förlåten =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
wiper

wiper

9 juni 2010 13:09

Vad bra att dottern ville hem så pass tidigt. Hoppas hon hade det riktigt kul.

Äppelkaka som är så gott ;) vad kul att dottern skall till Grekland med sitt lag. Ett riktigt äventyr. Sånt händer och det är inte lätt med en ny mobil. Jag måste själv köpa ny för min börjar nu gå ur tiden. Vad bra att sonen fått praktikplats. Vilken häftig kruka med ben som hänger ner :D
Ha det så kul i dag med din väninna
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

9 juni 2010 13:49

En mobil med egen vilja!?! Säger bara; lämna tillbaka den genast :o)

Varför händer så'nt bara när det är som mest oläge *undrar*

http://undercover.bloggagratis.se

 
Stattinskan

Stattinskan

10 juni 2010 07:18

Haha, jag har också råkat ut för det men en gång blev det ett långt och trevligt samtal ... fast det var ju å andra sidan inte på natten ;-D

http://metrobloggen.se/stattin

 
Sussi

Sussi

10 juni 2010 08:36

Det måste vara skönt att få hämta dottern din efter balen. Då är det myket mindre risk att hon hittar på otyg ;)

Förstår att du känner att det var pinsamt med felringningen. Typiskt att det skulle vara på natten också.

Ampeln var jätterolig. Jag har ännu inte letat mig tiil Raggadoll. Det kan ju i och för sig bero på att jag sällan är nere på stan. Oftast är det lättare att bege sig till Gränby Centrum istället..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

10 juni 2010 11:44

Vad roligt med bal! Det känns som hundra år sedan man själv gick ut nian....och det är det ju också.
Ha en skön dag!!
/Malin

http://www.designofluna.blogspot.com

 
Carina

Carina

10 juni 2010 17:47

Själv avskyr jag att byta mobil eftersom jag är så utpräglad vanemänniska. Det tar evigheter för mina fingrar att hitta, kunna och känna igen.
Men en ihoplappad telefon, det gåååår ju bara inte.

http://soldatmamma.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

10 juni 2010 19:27

Yngsta dottern hade bal igår och var jättenöjd. MEn nu vill hon inte sluta nian längre. =)

http://wessand.blogg.se

 
Helga

Helga

10 juni 2010 19:27

Kimmie; Hoppas det! Själv hade jag blivit sur...

Wiper; Jag nästan gladast av allt åt sonens sommarjobb...

UnderCover; Superpinsamt... men nu har mobilen och jag skött oss perfekt!

Stattin; Kan ju bli väldans trevligt men kanske inte kl 01.30 ;)

Sussi; Hon är än så länge lugn och skötsam, men man vill inte att tjejerna ska råka illa ut på stan så jag hämtar gärna.

Malin; Nu har jag sett kort från balen och alla var såå fina :)

Carina; jag har vant om mig snabbt och så mycket finesser den nya har ;)

http://www.helga1.bloggplatsen

 
Helga

Helga

10 juni 2010 19:28

Åsa; Vad kul att det blev lyckat! Jag tror knappt min dotter vill sluta heller. Hon älskar allt på skolan...

http://www.helga1.bloggplatsen

 
Jessica

Jessica

11 juni 2010 17:20

Vad kul det låter att få resa så mycket, även fast det är ett jobb.. Men är det inte svårt och få i hop arbetstider osv när man har barn? har själv barn och tycker ett "vanligt" jobb är svårt! gärna lite tips?? Ha en bra blogg fri helg

http://jezzie1986.com

 
helga

helga

14 juni 2010 18:34

Jessica; Som tur är har jag en man som är lärare så det fungerar bra. Han jobbar regelbundet o är ledig på loven och jag jobbar skift och kan vara hemma mitt i veckan...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards