Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

BeHAAGligt...

Av Helga - 20 februari 2010 09:53


Igår var en strulig flygdag igen... jag tror både tåg- och flygbolagen skulle vara glada för vår nu... inget mer snöande iallafall. På kvällen var jag ensam hemma... Sonen skulle till en kompis, dottern var på träning och hon skulle senare på en elitmatch i basket med sina kompisar och dit åkte även maken.


Jag gjorde mig en god middag bestående av lax, pesto och stekt potatis. Till det tog jag ett glas vitt vin och gissa om jag njöt av att vara hemma. Inget buller, inga förseningar, "no tjafs" helt enkelt. Att kvällen sedan kröntes med ett beHAAGligt silver gjorde ju ingen ledsen...

   


Ikväll ska maken och jag gå ut och äta på restaurang med några vänner och först blir det fördrink hos dem. Det ska bli mysigt och rätt skönt att ingen behöver hålla på hela dagen att handla, laga mat och städa. Nej, vi ska bara umgås och njuta...


  

 
 
Kimmie

Kimmie

20 februari 2010 10:39

Vad mysigt det låter, hoppas ni får en trevlig kväll med vännerna på restaurangen.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

20 februari 2010 11:18

LÅter som en perfekt plan. Vi ska iväg till grannen ikväll på mat (om vägarna blivit plogade). Också jättebra. Bara umgås och ta det lugnt.

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

20 februari 2010 12:24

hem ljuva hem :-)

Silvret missade jag men lika glad är jag ändå! Bra gjort av henne och hon var ju så glad!!

Ha det så trevligt ikväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Bitte

Bitte

20 februari 2010 13:36

Låter härligt, både den ensamma hemmakvällen och den kommande i goda vänners sällskap. Hoppas ni inte har lika mycket snö som vi, utan att ni kan vingla fram alldeles ohejdat :-)

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
Madeleine

Madeleine

20 februari 2010 19:21

Hej! fin blogg du har :) Tänkte höra med dig eftersom du är flygvärdinna, jag håller just nu på att utbilda mig inom turism så tänkte höra om du jobbat med något annat inom turismbranchen el om du bara jobbat som flygvärdinna? Något jobb inom resebranchen du kan rekommendera? :)

http://miszie.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

20 februari 2010 22:04

Låter mysigt och jag hoppas ni har en trevlig kväll.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

21 februari 2010 08:05

Ja du får nog vara glad att du slapp o. flyga denna helgen, frågan är väl om det var ngr plan i luften över huvud taget?? Låter härligt med en ensamdag sådär, det behöver man ibland. Hoppas ni hade det trevligt på middagen igår kväll.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

21 februari 2010 09:15

Restaurang är, knytkalas är också toppen, lagom handlande för var och en. Trafiken är väl lite tuff nu, tågen har stått stilla, spårvagnen verkar inte gå i Göteborg, sonen i Hemtjänsten fastnade flera gånger på små vägar, jag har stannat hemma..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
tussegumman

tussegumman

21 februari 2010 10:12

Vad härligt det låter att slippa markservicen:) Att få gå ut och äta och ha trevligt med vänner. Vi har inte tagit bilen mer än ner till centrum. Det har verkligen varit trafikkaos. Igår fick sonen skotta ut bilen för att vi skulle kunna köra honom. Önskar dig allt gott/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
helga

helga

21 februari 2010 16:11

Kimmie; det var riktigt mysigt...

Åsa; Hoppas ni kom fram och hade trevligt...

Sussi; Man kan ju se alla repriserna som tur är. Hoppas du också har en bra helg!

Bitte; det yrde hur mycket snö som helst när vi gick till/ från restaurangen. Det var ändå väldans varmt o gott därinne :)

Madeleine; tack!! Jag ska kika in till dig och berätta...

Nena; trevligt hade vi och hoppas du också har en fin helg!

Ammis; Jag flög i fredags och det var nog så struligt. Imorgon är det dags igen...

Hannele; Mycket strul nu... nu vill jag ha lite flygfrid och tågfrid snart...

Tussegumman; Det är rent otroligt i år. Vi vet knappt var vi ska lägga all snö på tomten.

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards