Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Vi fick världens bästa julklapp...

Av Helga - 18 december 2009 08:06


Det är dags för kalas i huset igen den här helgen. Vi ska fira en viss ung man som behagade komma till världen en morgon för 17 år sedan. Precis när vi höll på att sätta fram julgranen på kvällen den 22/12 gick vattnet och nästa morgon var det ett faktum; vi hade fått världens bästa julklapp...

   


På tal om julklappar så gick jag till Hugos Café igår och lämnade mitt bidrag till tomtesäcken. Det var kritor, en bok, strumpor, mössor och vantar i paketen. Jag hoppas att många behövande får en bättre jul pga Olles initiativ... Se ett annat inlägg om detta här.


Mina paket till Olle Hedstrands insamling...

Julklappar till tomtesäcken utanför Hugos café  

 
 
-Nena-

-Nena-

18 december 2009 09:33

Ingen dålig julklapp alls :)
Han ville inte missa julen *s*

http://nena.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

18 december 2009 09:59

På ett hotell i Gbg har dom julklappsinsamling till barn som tillbringar julen på kvinnojourer och liknande. Underbart initiativ. Härligt med folk som bryr sig! Jag är helt säker på att dina paket blir uppskattade.

http://wessand.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 december 2009 10:39

Hej Helga Det var ett fint paket du lämnade i säcken perfekt, Men så du fick en sådan bra julklapp just idag för 17 år sedan tänk att den lille plutten nu vuxit till sig till en stor man nästan,,, underligt hur det kan fungera så bra tycker jag Grattis till er då.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
britten sa..

britten sa..

18 december 2009 10:46

å härliga Helga..vilka julklappar både den till er frö 17 år sen och den som du skänkte...underbart....

http://glitteroga.blogg.se

 
Helga

Helga

18 december 2009 16:41

Nena; Nej, han höll nästan på att göra det... Han skulle ha fötts kring lucia...

Åsa; Detta är till samma typ av välgörenhet. Det känns bra med ett lokalt stöd för människor i sin egen stad.

Filifjonkan; Tack tack!!

Britten; Men vår klapp då för 17 år sedan var ändå den bästa. Vårt andra barn föddes i januari två år senare och är vår bästa present hon också, men inte en julklapp precis...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

18 december 2009 19:27

Va fint att skicka julklapp till behövande! Det borde man göra varje år! Och sonen var verkligen en julklapp! Så du får inte välja schema alls på ditt jobb apropå något helt annat!?
Vi lägger våra nätter själv på jobbet,och kan även lägga ett par nätter veto där de inte kan stoppa in oss att jobba. Men sen måste vi korrigera nätterna lite förstås. Men vi får igenom c.a 75% eller mer av vårt "önskeschema". Storhelgerna är lite svårare,där måste man vara rättvis,och har man inte fått semester nu över jul och nyår,så måste man jobba nån av nätterna. Jag har jobbat två julaftnar nu,så nu la jag istället in natten mot julafton den 23/12,ingen vill jobba den heller! ha en mysig helg! Kram

http://susjos.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

18 december 2009 19:40

Vilken fin julklapp :-)

Å vad jag också vill lämna julklapp där.. Men som vanligt hinner man inte ner på stan. Nu är det fullt ös en vecka framåt!!

Ha en mysig fredagskväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
grynet

grynet

19 december 2009 07:51

Fick också en julklapp den 23/12. Dagen efter kom de in med honom med en röd kräpp-pappersluva på huvudet. Det var lycka för 13 år sedan...

http://www.grynet.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

19 december 2009 09:37

Grattis till julklappen och hans föräldrar.

Ibland överträffat Tomten sej själv...eller var det storken... :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

19 december 2009 10:51

Susjos; Jag kan lägga in önskemål efter ett poängsystem, men det fungerar sådär. Två dagar per månad kan vi påverka, men dessa dagar ska läggas in tre månader i förväg och det är ett visst antal som kan få ledigt förstås.

Jag har fått semester den här julen annars jobbar vi varannan jul och varannat nyår. Bra att ni har möjlighet att påverka ert schema - det gör så mycket... Jul och nyår ska man ju förstås dela på...

Sussi; Jodu - den bästa nånsin... Jag förstår att det kan vara snärjigt att åka till stan. jag fick ju lite extra tid eftersom jag blev sjuk och hann fundera på detta.

Grynet; Fick du också en sån fin julklapp!!! Vad härligt!

UnderCover; Ja, var det storken eller tomten? De kanske har samarbetat i detta :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards