Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Hur fungerar knoppen och kroppen egentligen?...

Av Helga - 10 september 2009 14:25


Är det inte lustigt det här med hur kroppen och knoppen fungerar egentligen?


Idag steg jag och de övriga i kabinbesättningen upp i ottan kl. 03.45 och vi hade alla upplevt samma sak på morgonen. Vi vaknade strax innan alarmet gick - lagom för att stänga av klockan innan den stör de andra i familjen.


Hur går detta till egentligen? Jag går upp olika tider alla dagar i veckan... hur kan kroppen då veta att det är dags att gå upp?



Nu är jag långt upp i norr och ska ta mig ut på "byn". Här är inte så stort så man är snart förbi gågatan. Istället funderar jag på att gå på en utställning som jag läst om och sedan blir det antagligen en fika på favoritcaféet här i området. Säkerligen skriver jag mer om detta en annan dag i min andra blogg www.resaisverige.wordpress.com




broräcke

Bilden är tagen vid Fyrisån i Uppsala...

 
 
Ingen bild

Ann-Louise

10 september 2009 16:27

Vi är som tidsinställda bomber. Tyvärr även på helgerna för egen del. Det är mycket enerverande, men det vet väl du om nån, jetlegad som du säkert är titt som tätt:)

 
Ingela

Ingela

10 september 2009 16:41

Min stackars familj har inte alls sån tur. Jag sover gott vidare med en buffelhjord i sovrummet. Vaknar däremot när Gumman ibland låter som hon inte brukar...
Gubben brukar få sparka mig ur sängen då min klocka ringer. De skulle nog uppskatta om jag fick lite föraningar också ;)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
britten

britten

10 september 2009 20:06

Ja jag sover så lätt så jag behöver knappt nån väckarklocka..den känns inbyggd.....men du vilken så vacker bild på fyrisån

http://pyrobritt.blogg.se

 
Sussi

Sussi

10 september 2009 21:15

Sån tur har inte jag inte.. Att jag vaknar innan klockan ringer! Ibland sover jag vidare med larmet på till och med hihi

Ha det så bra

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

10 september 2009 21:41

Vilken vacker bild.

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

11 september 2009 08:27

Nämen, helga då!! Jag nästan rodnar hihi
Det går alldeles utmärkt att äta choklad på det sättet också :-)

Ha en bra fredag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

11 september 2009 17:28

Själv är jag skapligt flexibel, bara jag får sova ibland..

http://hannelesjul.blogspot.com

 
hannele

hannele

11 september 2009 17:30

P.S
Vacker bild, jag tror sonen är i Vppsala denna helg, kanske flyger du honom till Umeå..

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

11 september 2009 17:49

Ann-Louise; Alla verkar ungera lite olika, men är jag ledig på en helg sover jag i a f till 8-9. På vardagarna går jag upp med familjen...

Ingela; På ett sätt är det ju skönt att vakna lite före klockan...

Britten; Många har det nog inbyggt. Tack!

Sussi; Det är svårt att vakna då... Kul horoskop du hade, men som sagt jag blev lite chockad ;)

Nena; tack!

Hannele; Sova måste man få göra ibland... Det ska göra den här helgen. Kul att du gillar bilden... Det skulle vara kul om jag flyga dig eller din familj någon gång. I helgen står jag grindvakt vid avspärrningar på kulturnatten i Uppsala...

http://helga1.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

12 september 2009 09:30

(jag har skrivit "tillhör Hanneles familj" i pappan på dem :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

12 september 2009 09:56

Hannele; Det verkar praktiskt ;)

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards