Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Om shopping och en skotsk whiskey från 1959...

Av Helga - 24 juli 2009 13:10


Det har blivit mycket gjort de här två dagarna då vi varit hemma från "stugan". Främst har det handlat om tvätt och shopping.


Igår var vi på Uppsalas nya Ikeavaruhus och köpte en ny madrass, 4 nya kuddar, 6 dessertskålar, 6 dricksglas och 2 golvlampor - allt ska tas med ut till landet.


Idag har vi köpt presenter till svågern som snart fyller femtio. Det blev en blender och en bok om hans största intresse - whiskey. Han dricker inte bara drycken i fråga utan samlar också på finare sorter. Senaste fyndet han gjorde var en flaska från 1959  - hans födelseår.


Ikväll sticker vi ut i gröngräset igen och med oss får vi två att dotterns kompisar. Det är roligt när stället fylls av liv och lust...


Rösta gärna här


 
 
Kimmie

Kimmie

24 juli 2009 14:27

Låter som om ni varit effektiva - då är ni redo för semester igen nu då =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Singo

Singo

24 juli 2009 16:09

Jaha... Då hör vi inte av dig på ett tag! Igen...

http://singo.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

24 juli 2009 22:10

jag råkar känna en till med det födelseåret och smak för whiskey. Sist lyckades jag köpa en flaska SVENSK Mackmyra, han var mycket glad, fått bra recensioner.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

25 juli 2009 11:07

Bra årtal på svågern åxå *nickar* :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

25 juli 2009 21:53

Så gott att se att fler än jag går upp i semestern så till den milda grad att bloggen "glöms" bort för några dagar. Hoppas du haft det gott i sommar. För mig börjar vardagen nu på måndag. :-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

26 juli 2009 11:15

När åker ni tll Grekland, hoppas ni får soligt och fint väder som vi hade det på vår resa...här hemma i gamla svedala är det ju bara regn och rusk och faktiskt har man redan höstkänning..tycker inte om detta för vi är ju fortfarande i juli...sommarmånaden...vad skall detta bli tro...kommer våra årstider snart att bli bara en..nej fy...ha det så fint nu resten av semestern, jag har en vecka kvar av mina tre. kram

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Millis

Millis

26 juli 2009 18:28

Det var inte lite ni hann med!
Ha det så gott och njut av semestern!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 juli 2009 14:36

Ja, numera få man vara glad om ungdomarna sätter sin fot i sommarstugan. Och då är kompisar en bra muta;)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 juli 2009 11:19

Hej "semesterHelga" ,`ser att ni varit hem en tvättrunda med shopping också Roligt höra av dig och se att det är bra med er där i gröngräset! Tag vara på dig och njut än är det väl tid ..

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards