Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Vad gör Gustav Svensson i vår hall...

Av Helga - 1 juni 2009 08:13


I lördags när vi var vid stugan åkte vi ut och pilkade strömming. Vi lade oss med båten där vi alltid brukar ligga och där var nog ett 15-tal andra båtar som också låg för ankar. Jag tror det var det bästa strömmingsfisket någonsin. Vi lade i och vi drog upp - 3-5 fiskar per gång... När vi rensat förpackade vi strömmingen i olika påsar och gav till mina föräldrar och till svärmor.


Rabarber hade vi också hur mycket som helst på landet. Det fördelades också till släkten och nu har jag just kokat en omgång rabarbersaft.


Vi skulle säkert kunna bli medförfattare till Svensson Svensson-manuset. När vi skulle åka till stugan i lördags kom jag plötsligt på att jag nästan glömt nyckeln. Jag sade till maken;


- Oj, nu höll vi på att glömma det viktigaste av allt. Gissa vad?


Han svarade;


- TV-tidningen?


Vi skrattade så vi tjöt och det kändes som om Gustav Svensson stod där i hallen med oss.


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


 
 
love

love

1 juni 2009 08:27

Vad fin blogg du har!!!Jag följer den varje dag.

http://aik-.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

1 juni 2009 09:29

Ja tv-tidningen är viktig ;)

Gott med strömming och kul med god fiskelycka så man kan dela med sig av det goda.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

1 juni 2009 13:42

Är vi gifta med samme man? Bigami?!!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

1 juni 2009 13:49

tv-tidningen ja!!! Inte klarar man sig utan den inte hihi
Kul att ni fick så mycket strömming!!

Ha en fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

1 juni 2009 17:54

Ha ha, ja den var kul.
Låter härligt med strömmings-fiske och Gudarna ska veta att ogräset aldrig ger sig att växa. Nästa år ska jag lägga ner fiberduk i dom landen jag har, då blir det åtminstone reducerat lite iaf.
Ha en go måndag.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
helga

helga

1 juni 2009 21:47

Love; Tack...

Nena; Verkligen viktig ;) Alltid kul när det nappar bra...

Ann-Louise; Hahaha...

Sussi; Nej, den är tydligen viktig!

Ammis; Vi njöt verkligen av fisket. Det känns som meningen med livet är de där små guldkornen som när man pilkar eller fikar på havet...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

2 juni 2009 08:49

Härligt med eget närproducerat.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

2 juni 2009 09:08

Hannele; Inte dumt alls...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards