Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 december 2008

If you bring it...

Av Helga - 19 december 2008 19:03



Jag har varit ute på stan där jag övernattar och" hjälp mig" vad mycket folk det kan finnas på ett begränsat område så här i juletid. Jag gjorde bara några "måsteärenden" som att köpa ett lipgloss och så behövde vi en ny färgpatron till vår skrivare. På väg tillbaka till hotellet köpte jag en 8-bitars sushi som jag ätit och så köpte jag en liten påse fudge också på en chokladbutik. Mmmmm.....


Tänk så skönt att vi bott här på samma hotell två nätter. Då kan man ju lämna sin tunga resväska på rummet och slippa släpa den fram och tillbaka. Faktum är att jag tror det som är jobbigast för våra kroppar rent arbetsmässigt är detta släpande och lyftande av tunga väskor.


Visste du att vår försäkring inte gäller om vi lyft en passagerares väska och har skadat oss i samband med det? Därför lyfter jag bara äldre eller sjuka passagerares väskor. En kollega uttryckte det så här;


- If you bring it you swing it!


Det tycker jag är lite hårt, men kan man inte lyfta själv för att det är för tungt ska man skicka mer i bagageutrymmet.


Rösta gärna genom att klicka här


 
 
helga

helga

19 december 2008 19:45

If you bring it you swing it - ska det vara! Det går inte redigera just nu.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

19 december 2008 20:26

Skönt att slippa släpa på väskan.
Förstår ju att ni då inte vill bära en massa tunga väskor om något skulle hända, en rygg kan lätt bli dålig :(

http://nena.bloggagratis.se

 
Sabina

Sabina

19 december 2008 22:25

Jaaa, Ska bli super kul att börja ordentligt igen.. Har saknat det! Men inte riktigt vart läge för det. Kanske inte ritkgit är den än heller men men.. Man ska göra vad som känns bäst för en! =)

Allt bra med dig?

http://binaswe.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

19 december 2008 23:04

Jag har varit så sugen på sushi flera dagar. Måste göra nåt åt det snart. Ha en toppenhelg!

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

20 december 2008 12:54

Självklart ska inte flygvärdinnorna släpa på det man tagit med sig, helt rätt!

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

20 december 2008 14:09

Nena; Ja, det är många yrkesskador ändå hos oss.

Sabina; Allt bra! Kul om du bloggar lite när andan faller på.

Kimmie; Bara man hjälper dem som verkligen behöver...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles jul

Hanneles jul

20 december 2008 22:46

Såg nånstans att passagerare och bagage tillsammas skulle få väga 100 kg. Du ska lyfta med benen, inte ryggen, säger mina söner.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

21 december 2008 13:03

Hannele; Om man lyfter ska man så klart lyfta med benen, men väskorna ska upp i hatthyllorna som är i högt upp så du kan ju tänka dig att det är svårt om väskan är för tung.

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards