Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Så det kan bli...

Av Helga - 24 september 2008 07:57


Här vaknade vi upp till en dimmig morgon... metrologen sade ändå igår att det ska klarna upp och bli en fin dag här så småningom.  Dagen ska jag ägna åt att sanera detta hem ;)


Egentligen är det skumt att jag blev flygvärdinna eftersom jag älskar att åka tåg. Det är så fridfullt på något sätt att sitta vid fönstret och bara titta ut, läsa eller fika... Nu ska jag och dottern boka en tågresa i november. Vi ska åka till samma stiftsgård som sonen var på förra sommaren. Dags att träffa de andra inför sommarens konfirmationsläger. Min yngsta syster och hennes dotter ska också med så det blir en mysig helg även för oss vuxna...


Jag har lyckats få till ett datum med mina gamla studiekompisar också. De ska snart komma hit och äta middag med oss. Det ska bli kul att träffas igen - vi brukar försöka ses minst en gång per år. Båda de här tjejerna jobbar med det yrke som vi utbildade oss till (förskollärare) - det är bara jag som betalat studielånet i alla dessa år utan att ha arbetat i branschen. Så det kan bli...


Undrar om Finlands regering kommer att se över sina vapenlagar nu efter gårdagens otäcka händelse. Finland är ett av världens vapenrikaste länder hörde jag på nyheterna igår. Jag tänker på offren och deras anhöriga idag.


Rösta gärna


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 september 2008 09:32

Godförmiddag Helga: Ser nedan att du plockat trattkantareller mums mums finns många sådana i år, Jaha gillar att åka tåg håller med dunket som fanns förr i tågen var så rogivande man slocknade efter en kvart så skönt.Nu vet jag inte finns väl inget dunk direkt i hjulen längre,,fniss men ofta är det slumpem som avgör ens yrke hör man från många!Ja Finland ojoj sådan dag de har att möta där idag! Otäckt hur det blivit Snart händer detta i alla länder ju verkar de som..man bara väntar...Bättre koll på ungarna måste föräldrarna ha

http://filifjonkan-se

 
britten

britten

24 september 2008 09:34

ja jag njuter också av att åka tåg om det inte är norlandstågen som är kalla dragiga och alltid försenade...visst är det hemskt det som händer i Finland...så fruktansvärt onödigt...

http://pyrobritt.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

24 september 2008 09:44

Hörde på morgonnyheterna att Finland var världens 3:e vapenrikaste land. Jag blev jätteförvånad, det måste väl bero på jakt antar jag.

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

24 september 2008 10:50

Fjonkan; Ja, bättre koll borde vi alla ha på ungdomarna - hur kan något sådant få hända...

Britten; Usch ja...

Kimmie; Ja, kanske är det orsaken... jag vet inte.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards