Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 september 2008

Ett lopphotell i San Fransisco...

Av Helga - 12 september 2008 09:43


Efter ännu en hotellnatt längtar jag nu hem till familjen - vi har personalbrist för tillfället så det är mycket jobb och många bortanätter. Helgen blir iaf ledig och det ska bli skönt!


När jag kokade kaffe här på rummet kom plötsligt ett minne upp. Ett minne från en tid då det inte var någon arbetsgivare som betalade för hotellrummet.


Jag och min bästa kompis reste i USA i tre månader efter gymnasiet och hade begränsat med pengar . När vi var i San Fransisco hamnade vi på ett riktigt lopphotell. Receptionen såg OK ut men vårt rum låg på andra sidan vägen i ett hus som inte var det fräschaste. Det var smådjur överallt och på natten var det ett herrans liv - jag tror aldrig jag varit så rädd. Det bodde mest pundare där och de sprang runt och bankade på varandras dörrar och bråkade på natten.


Nästa dag ringde en familj som vi fått kontakt med genom några som vi träffat i Denver. Gissa om vi blev glada när de erbjöd oss att bo hos dem ett tag. De hade flera ungdomar och blev oroliga för oss när de hörde var vi bodde. Tänk att det finns så snälla människor som tar hand om okända ungdomar på resande fot.


Rösta gärna


Nu när jag ska ta en förmiddagspomenad kan jag se bl a detta...

 
 
Kimmie

Kimmie

12 september 2008 10:20

Ja, ibland undrar man hur man klarat av alla konstigheter man varit med om. Skönt med snälla människor.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 september 2008 10:23

Hej Helga Jamen det var ju en evig tur att ni fick sova hos dem istället. Det lät ju riktigt läskigt ert eget hotellrum med sådana grannar.
Hoppas personalbristen täcks upp så du får vara hemma lite mer då

http://filifjonkan-se

 
Åsa

Åsa

12 september 2008 10:59

San Fransisco är ett av mina drömresemål. Fast helst ett bättre hotell kanske. ;-)

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

12 september 2008 19:54

Lät inte som ett höjdarställe det där nej. Tur att det fanns folks om tänkte på er.

Hoppas du får en lugn och fin helg.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

12 september 2008 21:26

Hej!
Hoppas du passar på att dricka lite brunn:-)
Nu är det ju inte Söderköpings Brunn i min gamla hemstad utan en helt annan brunn...Hoppas vi ses i luften någon gång--tips--ser du en 44 årig kvinna, lite rundnätt, blond, glasögon som det första hon gör - berättar för personalen att hon ör flygrädd - då är det jag! Trevlig helg! Camilla

 
helga

helga

12 september 2008 22:37

Fjonkan; Ja, fy och usch vilket ställe...

Åsa; Det där var en underbar resa om än lite äventyrlig ;)

Nena; Ja, det var så omtänksamma och vi brevväxlade med dem i flera år efteråt.

Camilla; Då ska jag lägga det på minnet så ska jag heja på dig när du kommer :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

12 september 2008 23:58

Om du flyger norrut den 9 oktober och tillbaka till ARN den 10 okt kan du hålla extra utkik..nu vet jag tyvärr inte exakt vart jag ska då det är en hemlig resa planerad av vår chef - så 21 pers. ska ut i det blå :-))

 
helga

helga

13 september 2008 09:26

Camilla; Mitt schema för okt har inte kommit ännu - men man vet aldrig... jag ska hålla utkik ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards