Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 september 2008

Du kan vinna ära och berömmelse...

Av Helga - 4 september 2008 18:05


I mitt förra inlägg frågade jag om du kände till vad Lantbruksbandy är för något och jag har fått in en del gissningar. Jag skulle gärna se att flera vågade försöka så jag ger er som ännu inte försökt eller som gissat fel ännu en chans.


Rätt svar släpper jag innan sängdags... så släng in en kommentar - du kan vinna ära och berömmelse här i min blogg.


Svärmors lingonsylt smakade gudomligt gott till en tallrik havregrynsgröt som jag åt till lunch idag. Ibland är det enkla det bästa - eller hur!


Rösta gärna


Ps. Lägg märke till den nya länken till den "allra bästa bloggen" som jag lagt till i min länklista här till höger... kanske kan du inte få nog av mig ;) Ds







 
 
-Nena-

-Nena-

4 september 2008 18:27

Funderar så det ryker ur öronen. Svarade jag inte på det där om lantbruksbandy eller jag bara tänkte det... eller kan det vara så att jag svarade rätt *S*

Ska du bara skriva där i andra eller du kommer köra dubbelt? Kan man få länka till den nya från sin blogg?

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

UnderCover

4 september 2008 18:39

Jahaaa! Då förstår jag vart min gissning tagit vägen :o) Den väntar på äran juh *nickar nöjd* :o)

Jisses vilken gammal skrivmaskin. Måste vara årsmodellen före den jag slet med i skolan. Fingersättning och skärm för så man inte såg vilken tangent man tröck ner. Attans tröga var dom, inte ens lillfingertangenterna var lätta (a, ö & ä eller vilka dom nu var). Men det visste jag redan då att man klarar sej hur långt som helst med pekfingrarna - synd bara att "fröken" aldrig fattade det :o))

 
helga

helga

4 september 2008 18:52

Nena; Din gissning publiceras litet senare och det kan ju bero på att den var så bra!! Jag ska blogga på båda ett tag och du får jättegärna länka.

UnderCover; Jo du UnderCover din gissning var mkt bra och svaret kommer senare ;)

Den här skrivmaskinen tog jag kort på vid en utställning på museét i Örnsköldsvik. Pekfingervalsen är helt OK ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

UnderCover

4 september 2008 18:57

Vadå båda? Alltså vad är det här! Har du hemlisar eller. Va?? Va??

 
Kimmie

Kimmie

4 september 2008 19:47

En blogg till! Det var energiskt. Någon bra gissning på lantbruksbandy kommer jag inte på. Jag är ju trots allt född och uppväxt i staden.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

UnderCover

4 september 2008 20:27

Nu tycker jag att du ska gå å sova!

 
helga

helga

4 september 2008 20:50

UnderCover; Inga hemlisar - bara en kel grej och en test...

Kimmie; Det blir med lagom energi sådär...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

4 september 2008 20:53

Nu tror jag att jag vet. Har grunnat hela dagen och eleverna har varit utan undervisning, barnen utan mat och maken utan trevligt sällskap. ;-)
Golf?

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

4 september 2008 20:55

Åsa; Nog för att jag visste att du är smart Åsa, men såå smart ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards