Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2007

Av Helga - 18 december 2007 21:39

Det var lugn och ro och plötsligt var det inte det längre... Jag var så avslappnad att jag nästan glömde att jag skulle ut och flyga en sväng - det blev några inrikesturer och så hem igen...


Maken och ungdomarna har varit på en elitmatch och kom just hem nöjda och glada!!



Jag läste härom dagen om en man som blev av med sin väska på Arlanda flygplats. Väskan innehöll dator, pengar och pass bland annat. Det är ingen höjdare att råka ut för sådant när man är långt hemifrån...


Här är några tips på hur du klarar dig från ficktjuvar;


1. Var uppmärksam den närmaste tiden efter att du hanterat din plånbok. Det kan vara att någon frågar dig om vägen eller vill hjälpa dig med något. Tjuven slår ofta till i trängsel och försöker distrahera dig.


2. Ha aldrig plånboken i ytterfacket på väskan.


3. Vänd handväskan in mot kroppen.


4. Släpp aldrig kontakt med bagaget när du ska på tåget/ bussen och ta inte emot hjälp av påstridiga personer.


5. När du åker rulltrappa  t ex- förvara inte värdesaker i en ryggsäck på ryggen.


Källa : Metro

Rösta på mig



Av Helga - 18 december 2007 13:13

Jag är tillbaka från stan och har fått mycket fixat idag. Nu sitter jag här och vilar mig från julhysterin en stund med en kopp kaffe och det är skönt att vara tillbaka i hemmets lugna vrå...


Jag läste i en tidning att det är lucköppning i Gamla Stans levande adventskalender (i Stockholm) varje dag klockan 18.00... Ett fönster slås upp för en 15 minuter lång föreställning med musik och diktläsning på Cepheus gård, ingång Köpmangatan 9. Det skulle jag vilja se om jag hade vägarna förbi - kanske ett tips för dig om du ska till Gamla stan...

Det här fönstret har jag fotat i Örnsköldsvik...

 Rösta på mig





Av Helga - 18 december 2007 08:19

Igår kväll skulle jag ju till att koka kola och knäck och precis som jag mätt upp ingredienserna till kolan i en vid kastrull fick jag rycka ut och skjutsa dottern till en samling, lite oplanerat. Strax efter det skulle jag hämta hem sonen så kokningen blev väl en sådär 1-1 1/2 timme fördröjd... Hm...


Jag tycker att det är så tjorvigt att fylla knäckformarna, så i år provade jag något nytt. Jag gjorde en smord folielåda (som till kolan) och slog sedan in knäcken i små paket av ugnsplåtspapper. Det gick mycket bättre! Mina knäckar i år blev också lite trendigare än vanligt eftersom jag tog hackade pinjenötter i knäcksmeten istället för mandel.


Igår fick vi våra första julkort... Det är så mysigt när korten börjar anlända! Idag ska jag utföra de ärenden som jag struntade i igår... Ha en fin dag!


Så här fina tulpaner fick jag av svärmor i helgen. Jag brukar själv inte köpa några förrän efter tjugondagKnut, så det var extra mysigt att få så fina blommor redan nu...

Rösta på mig









Av Helga - 17 december 2007 22:08

Jag gör som Oprah och listar vad jag är jag glad och tacksam för idag;


jag har fina ungar


jag har en fin man


jag har ett jobb


jag är frisk


jag har sett solen idag


jag är klar med både kolan och knäcken


Stort och smått att glädjas åt...

Rösta på mig



Av Helga - 17 december 2007 18:13

Det blev en enkel pyttipanna till middag av diverse korv och kött som jag hade i frysen. Det är riktigt gott med rödbetor till...


Nu ska jag sätta igång med knäcken och kolan - wish me luck!

Rösta på mig


Av Helga - 17 december 2007 14:03

Vem trodde jag att jag lurade när jag sa att jag inte skulle se alla skol-SM matcherna?? Inte mig själv i a f, för jag blev ju tvungen att titta på båda ungdomarnas första matcher och nu är jag hemma och äter och sedan bara måste jag se slutet på dagen också... Det är så kul även om det går både bra och lite mindre bra ibland...


Ärendena som jag skulle göra på stan kan säkert vänta tills imorgon!?


Så här frostigt vackert är det ute idag hos oss;

 Rösta på mig




Av Helga - 17 december 2007 09:12

Ungdomarna har stuckit iväg med varsin tung väska och sonen balanserade även två stora kassar med matchdräkter på cykeln... Vi har haft dräkterna hemma på tvätt och nu ville skollaget låna dräkterna idag.


Jag ska strax sticka upp till skolan för att se en av dotterns matcher och det ska bli spännande att se hur skollaget spelar.


Här är riktigt kylskaget idag så jag får pälsa på mig ordentligt och ett nässkydd vore bra så jag inte förfryser nästippen!


Ha en fin dag! 

 

Rösta på mig

Av Helga - 16 december 2007 22:02


Den här byrån fick jag från min farfar och farmor när de båda gått bort...

 

Jag minns att det alltid stod flera olika flaskor och askar av pressat glas på byrån hemma hos dem och jag tror farmor hade parfym i flaskorna. Byrån var gråmålad förr med taffliga lagningar av de målade ytorna och handtagen var udda. Vi har tagit bort färgen nu och bytt alla handtagen och jag älskar den här gamla byrån!


Min farföräldrar var riktiga tuffingar, bl a bodde de i Indien i sin ungdom. Det var nog inte så vanligt att man reste och bodde utomlands på den tiden...


När vi kom till farfar, när han blivit gammal och när farmor gått bort, minns jag att han alltid bjöd oss barnbarn på pommac och att vi tyckte det var en riktig fest!

Rösta på mig



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards