Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2007

Av Helga - 3 december 2007 19:18

När jag kom hem var det ganska lugnt i huset. Maken hade också nyligen kommit hem och han satt och läste morgontidningen, sonen gjorde läxorna och lillasyster satt vid datorn och chattade.


Jag bytte om från uniform till jeans och tröja och lade mig på sängen en stund med en tidning, skönt! Sedan har maken och jag hjälpts åt att laga middagen som inte var en av de största kulinariska högtiderna i mitt liv, dottern har stuckit på träning och jag har uppdaterat mig lite om vad som är på gång i ungdomarnas lag via mailen.


I helgen ska vi ha gäster och jag ska fixa det mesta redan de här två lediga dagarna eftersom jag jobbar sedan närmare helgen. Så en meny har jag gjort och en inköpslista för vad som ska inhandlas. Nu ska jag gå ner och killa sonens blad (47:orna ni vet) en stund.


Det är skönt att vara ledig!!


 Sånt här väder har vi idag - undrar hur det sett ut om allt kommit ner som snö ????

Rösta på mig

Av Helga - 3 december 2007 15:36

Det har varit dåligt med bloggande idag eftersom jag varit instängd i en "tub" sedan 6-tiden i morse, men nu är jag äntligen på hemväg. Jag ser fram emot att gå ner för gatan och titta på alla fina adventsljusstakar som lyser upp i fönstren... Nu ska jag vara ledig två dagar och det ska bli skönt!!


Idag flög vi till en sydeuropeisk stad nära Alperna och jag kan glädja dig med att där var lika kallt som på Arlanda nu när vi landade ;)


Jag har ju varit i färd med att visa lite ljusstakar hemifrån oss och här är en av mina nyaste - en Georg Jenssen...

 Rösta på mig



Av Helga - 2 december 2007 18:59

Ett ljus vi tänt i vårt fönster

det gnistrar och glimmar så rart

i taket gör lyktan mönster

vi längtar till julen så klart


Hur har ni det hemma i "stugan" ? Har ni pyntat och myspyst idag? Har ni gått till julmarknaden, glöggfesten och fyrverkeriet? Jag missade alltihop den här gången pga jobb. En lussekatt har jag ändå unnat mig för att få lite första adventsstämning.


Ha en go kväll!

Rösta på mig




Av Helga - 2 december 2007 13:43

På en av mina flygningar nyligen var det en mamma med en baby som ville komma förbi vagnen för att komma till toaletten och skötbordet där. Det är absolut omöjligt att komma förbi våra vagnar om man har en baby i famnen, så jag hjälpte mamman att lyfta barnet över vagnen.


Den här bilden får illustrera detta;

Rösta på mig




Av Helga - 1 december 2007 22:37

I morse klantade sig cateringföretaget å det grövsta och lastade för få frukostar till våra passagerare. Jag dubbelkollar alltid matvagnarna och hann stoppa cateringbilen innan de körde ifrån oss så vi fick rätt antal mat lastat innan avgång.


De skämdes och tack vare det fick vi i kabinbesättningen varsin frukostbricka att smaska i oss (vi brukar inte få något liknande detta).


Gissa om vi var glada... :)

Imorgon blir det till att flyga - upp, ner, upp, ner, upp, ner, upp, ner, upp och ner och sedan stupa i säng zzzzzz.......



 Rösta på mig



Av Helga - 1 december 2007 18:41

Jag sov en kortis i en huvudstad (och det var inte i Stockholm), men natten var ack såå kort. Jag skulle gärna ha stannat längre...


... och "arga Arja" hade jag med ombord här förleden och hon var inte ett dugg arg - utan fantastiskt trevlig!!


Vi har just kommit hem från fikat hos svågern som fyllt år och där bjöds både på glögg, kaffe, fikabröd och en underbar princesstårta. Mmmmm... Idag har jag godisdag och är lycklig som ett barn. Det är min andra vecka med lördagsgodis nu och jag är duktig om jag får säga det själv!!


Maken spelade in Idol igår eftersom både jag och dottern missade det. Snart ska vi se på det och smaska i oss godis. Sonen sover över hos sin kompis långt ute på andra sidan stan.


Ha en fin lördagskväll!


En närbild på adventsljusstaken innan jag stoppade i röda och silvriga bär i mossan;

 Rösta på mig





TV
Av Helga - 1 december 2007 10:40

Nu har jag redan landat för dagen, det blir så när man har korta övernattningar... och det känns ju hur bra som helst även om jag är lite trött i ögat...


Nu är det sonens match som gäller härnäst och sedan kalas hos svågern.

Ha en skön lördag!


Innan jag åkte till jobbet igår blev jag klar med adventsljusstaken och hyacintkorgen;

Rösta på mig

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards