Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2007

En säregen doft...

Av Helga - 14 augusti 2007 16:14

Min dotter ska börja i en ny skola i höst och hon ska gå i en idrottsklass inne i "stan". Idag bestämde vi oss att provåka bussarna som hon ska ta för att komma rätt. Det är flera kompisar här utifrån som också ska gå på samma skola, så hon kommer att få sällskap på bussen. Efter provfärden gick jag till ett ställe som jag bara gillar när jag går därifrån, nämligen till tandhygienisten. 


När jag var på tandhygienistbesöket gick dottern och hennes kompis runt i affärer och letade bl a en ny skolväska. Sedan var det dags för en bit mat för tjejerna, medans jag fick vänta tills nu när vi kom hem eftersom man inte får äta på två timmar efter besöket. Desto godare var det med två smörgåsar och en kopp kaffe när jag väl kommit hem. Jag satt i skuggan av äppelträdet och njöt. Vi har dock en rätt så speciell doft i trädgården just nu. Maken håller på att bättra på pappen på vårt garagetak och det är en massa som ska läggas på, därav doften...



 
 
kicki

kicki

14 augusti 2007 20:34

Är det tjära han lägger på eller...
Jag skulle också ha behövt gått till tandhygienisten, brukar kosta på mej en gång i halvåret, men nu tror jag att det är ett år sen snart, skärpning kicki
kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
helga

helga

14 augusti 2007 22:40

Kicki; Det heter takmassa det han lägger på och vi har köpt det på COOP.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards