Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2011

Av Helga - 2 september 2011 14:34


I helgen ska jag vara en duktig flicka och gå ut och sköta om vår trädgård - den här hemma. Fortfarande växer gräset så det knakar så det måste klippas. Det tror jag att maken ska få "bita i". Häcken runt tomten växer fortfarande och behöver ansas och jag ska klippa bort gamla hallonsnår där det växt hallon -man ska visst göra så har jag läst. Även svartvinbärsbusken behöver en omgång...


Ampeltomat...


Vi är ju även lyckliga ägare av en trädgård till, vid sommarstugan, utanför Norrtälje. Där brukar jag inte behöva ansa så mycket - det sköter rådjuren om så bra själva ;) Där har vi också en stor del skogstomt som är lättskött. Rabatterna förfaller en del därute på hösten men till våren kommer jag ut som pånyttfödd och pysslar med mina perenner och kryddodlingar.


Hemma under äppelträdet...



En dag ska jag få mer tid till våra två trädgårdar och sköta dem exemplariskt, kanske skaffa ett växthus med plats för en fikahörna och odlingar. Jag vill odla mer än bara kryddor som t ex grönsaker och blommor. Just nu är det bara det mest nödvändiga som hinns med - men jag uppskattar verkligen att vara ute och pyssla när jag har tid över och det finns inget bättre än en ledig stund i trädgården.

Av Helga - 2 september 2011 13:00


Ibland klarar inte kroppen av alla konstiga skifttider... som igår då jag vaknade 03.20 och kände mig pigg som en lärka. Egentligen stod alarmet på 05.10 Jag försökte blunda lite till men nej... det var bara att gå upp, koka en kopp kaffe på hotellrummet, slå på TV:n och se på friidrottssändningen.



Idag har jag gjort några små ärenden på stan. På hemvägen klev jag på en "pensionärsbuss" utan att veta den exakta resvägen. Jag fick nästan se hela Uppsala under resan ;)

Flyg · TV
Av Helga - 1 september 2011 13:15


För några dagar sedan var jag på en övernattning i Helsingfors och hade en förmiddag att spendera där. Jag gick bara en liten sväng bort till en stor galleria som jag gillar - Kämp galleria.


Efter att ha tittat runt lite bl a i muminbutiken så satte jag mig och åt en god sallad på caféet på entréplanet...


När det var dags att gå ut igen öste regnet ner. Jag blev helt enkelt tvungen att gå en runda till inne i gallerian och helt plötsligt hade jag blivit ägare till ett par nya jeans från ONLY. Hur gick det till? Hur som helst hade regnet upphört när jag skulle ut ur köpcentret nästa gång...


Här kommer en liten bildkavalkad från Helsingfors i slutet på augusti - klicka för större bildformat.


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards