Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

I särklass bäst idag...

Av Helga - 29 september 2011 08:00


Jag kan inte rå för det men nu är jag bara BÄST alla kategorier!!!



Min dotter lånade en tysk bok från skolbiblioteket innan sommarlovet och nu i augusti när den skulle lämnas tillbaka var den spårlöst borta...


Vi har letat högt och lågt, bakom soffor, skoställ och sängar etc etc. Till och med i sommarstugan letade vi men nej - boken var borta! Nu hotades vi av böter och det känns ju inte så kul.


Så igår så tänkte jag NU DJ...AR ska boken fram. Envis, envis, envis letar jag överallt igen och rätt som det var så låg boken där i en byrålåda.


Mammor är inte så dumma att ha ändå...


 
 
wiper

wiper

29 september 2011 08:37

Vilken dramatik. Stackars er, ingen höjdare. Vad suveränt av dig att hitta boken ;) envishet lönar sig. Mammor kan

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

30 september 2011 09:11

Ja det tog tid och energi men till slut kunde jag stoltsera med boken i min hand!

 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

29 september 2011 09:05

Så skönt att den kom tillrätta!
Jag gjorde också en bravad en dag - hittade något som förlorats utomhus. Var letar man? Ingen hittade något trots många försök. Plötsligt går jag bara ut, lyfter på nerklippta växter och hittar det alla sökt - förgäves! Vem var det som ledde mig dit? Jag gick ju bara rakt på platsen!!

Jag törs inte säga att jag är bäst, för det känns som nån annan visste och jag fick vara "ombudet"... :)

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

30 september 2011 09:10

Det låter spännande det där. Skönt att du hittade din grej också !!!

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

29 september 2011 09:06

förbjudet att lägga låneböcker i byrålådor...

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

30 september 2011 09:09

Tell me about it ;)

 
Åsa

Åsa

29 september 2011 14:50

Klart du är bäst! =)

http://wessand.blogg.se

Helga

30 september 2011 09:08

Japp :)

 
Kimmie

Kimmie

29 september 2011 19:01

Bra jobbat! Det tycks vara något som vaknar inom en när man blir förälder. Sonen kan leta och leta och sedan ber han om hjälp och oftast löser det sig då =)

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

30 september 2011 09:08

Så är det ofta, men detta var lite knivigare än vanligt!

 
Sussi

Sussi

29 september 2011 19:21

Men visst är det väl konstigt hur saker bara kan försvinna men skam den som ger sig ;)
Skönt att du hittade boken igen. Böter är inte kul..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

30 september 2011 09:07

Böter kändes bara så onödigt eftersom vi var näst intill säkra på att boken fanns i huset...

 
kicki

kicki

29 september 2011 20:42

Skönt att boken kom till rätta...att leta efter något så där det kan göra en tokig. Visst är väl mina ungar fina och goa, tack snälla för det...men du har lika vackra och goa ungar du också....gubben han skall åka till Warzawa tidigt imorgon han...är det du som jobbar så ge honom en kram...du känner igen honom. Kramen

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

30 september 2011 09:06

Det kan tyvärr inte bli jag som kramar honom - jag är förkyld och hemma ett tag...

 
Pisan

Pisan

30 september 2011 08:39

Mammor är bäst, så är det bara :-) Ha en fin helg vännen! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

30 september 2011 09:05

Precis - visst är det så... men inte när man är pinsam då ;)

Trevllig helg!!

 
Ingen bild

-Nena-

30 september 2011 13:12

Klart du är bäst =)

Skönt att boken kom tillrätta, roligare kan man ju ha än att betala böter.

Ha en skön helg!

Helga

30 september 2011 21:30

Tack ;)

Trevlig helg!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards