Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Bra snabbmat...

Av Helga - 13 juni 2011 08:15


Direkt efter jobbet igår var vi bjudna till svågern och svägerskan där den yngsta dottern fyllde 18 år. Jag satt ju i soffan på trafikkontoret ganska länge under dagen och visste inte in i det sista om jag skulle kunna följa med eller inte. Det var iaf mysigt att jag kunde vara med till slut. Vädret var perfekt för att sitta ute på deras altan - varken för varmt eller för kallt...


 


Vi kom hem ganska sent och hade ingen middag på G. Det blev en tur till affären och två grillade kycklingar och potatissallad. Gott och fräscht och betydligt billigare än t ex köpt pizza.


Jag har jour även idag och telefonen har redan ringt - dags att ta sig ut mot Arlanda igen.

 
 
wiper

wiper

13 juni 2011 09:44

Vad härligt att du kunde följa med. Jag hade också valt kyckling och potatissallad istället för pizza.

Ha en fin arbetsdag och sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bettan

13 juni 2011 14:09

Kyckling m potatissallad,gott!

 
Eva

Eva

13 juni 2011 15:17

Är det inte jobbigt att ha jour och inte veta om man kommer iväg eller inte?

Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

13 juni 2011 18:46

Kyckling och potsallad är himla bra snabbmat *nickar och håller med*
Men visst är det gott med en pizza nå'n gång emellanåt...

http://tankarochbilder.wordpress.com

 
Ingen bild

-Nena-

13 juni 2011 19:54

Gott med kyckling och potatissallad!
Kul att du kunde följa med.

 
Sussi

Sussi

13 juni 2011 21:46

Kyckling och potatissallad är nästan godare än pizza med. Vi brukar köpa det när vi ska ha något snabbt med oss hem ibland.

Kul att du kom ifrån jobbet så du kunde vara med på festligheterna..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
susjos

susjos

14 juni 2011 01:14

Va kul att du kunde följa med! Snacka om att inte veta vart man ska ta vägen när man har jour som du!
Mums med kyckling& pot.sallad

http://susjos.blogspot.com

 
Stattinskan

Stattinskan

14 juni 2011 09:53

Vad trevligt att du också kunde vara med på ett hörn :-)
Kyckling och potatissallad är inte fy skam ;-)

http://stattinskan.blogspot.com

 
Helga

Helga

14 juni 2011 19:14

Tack för alla kommentarer!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards