Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

21 rosor på bordet...

Av Helga - 17 juni 2011 09:00


Det stod en vas med 21 rosor på köksbordet när jag kom hem igår... en ros för varje år vi varit gifta - romantiskt! Jag hade fixat mousserande rosévin, toast, avocado, rom, kräftstjärtar och gräslök till förrätt. Till middag hade maken gjort lammspett som vi grillade!



Nu drar jag mig ut mot Arlanda för att flyga lite igen och sen imorgon ikväll ska vi till Stockholm på en 50-årsfest. På söndagen borde jag få vila efter en sån fest men så bra är det inte. Jag checkar in igen klockan sex morgonen därpå... Puh!

Festföremålet är en gammal kompis som jag känt sedan 15-årsåldern. Det ska jag berätta mer om senare...

 
 
Pisan

Pisan

17 juni 2011 10:26

Ååååh vad romantiskt!♥ Hoppas du kan njuta av festen fast du skall upp tidigt dagen därpå. Ha en fin helg vännen! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

19 juni 2011 18:05

Det blev jättetrevligt ändå :)

 
wiper

wiper

17 juni 2011 10:29

Grattis till 21 år som gifta. Vilken vacker bukett. Det var ingen dålig mat ni fixat för att fira. Vi glömde ju vår dag och kom på den på samma morgon. Vad kul att gå på en sån fest där man kännt personen så länge. Hoppas du får det toppen

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

19 juni 2011 18:05

Det har hänt att vi glömt också...

 
Kimmie

Kimmie

17 juni 2011 20:23

Men åh så fint! Det är bara att gratulera till den bedriften, alldeles för få lyckas hålla ihop.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

19 juni 2011 18:04

Tack! Vi jobbar på med varandra och trivs med det...

 
britten

britten

18 juni 2011 19:51

Underbart ....grattis till dom åren...I dag är det våran tur..lite färre år...

http://glitteroga.blogg.se

Helga

19 juni 2011 18:03

Grattis till er också :)

 
Lotta

Lotta

18 juni 2011 21:53

Vackra! Gratulerar

http://lottarosen.blogg.se

Helga

19 juni 2011 18:02

Tack tack!!

 
UnderCover

UnderCover

19 juni 2011 12:45

Vacker bukett. Känns nästan ända till UderCoverland hur gott den doftar

http://tankarochbilder.wordpress.com

Helga

19 juni 2011 18:01

Sånt man blir glad för...

 
mormor Hannele på Hisingen

mormor Hannele på Hisingen

19 juni 2011 22:33

Grattis! Gulligt av honom (min käraste har varit nästan hela veckan i norra Finland, fick finsk choklad :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

20 juni 2011 14:18

Finsk chokladvar en bra present till dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards