Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

En aktiv ledig dag...

Av Helga - 14 juni 2011 19:15


Det har varit en aktiv ledig dag idag. Eftersom midsommar närmar sig och att jag inte är ledig så mycket innan så måste jag förbereda så mycket som möjligt redan nu.


Jag började med att storhandla... Sedan åkte jag hem igen och väckte "fräulein tonåring" och åt frukost med henne. Sen ut till stugan tillsammans för att rensa lite i rabatter, laga mat och för att frakta ut grejer.


Här har jag gjort en ört- och vitlökspaj med skinka...



De här korgstolarna har vi nyligen köpt och nu skulle de med ut i bilen... Stolarna till vänster är helt slut och måste kastas...


Det låg en död pippi utanför vårt hus... Stackarn...


I den gamla sandlådan växer sallad, timjan, gräslök och persilja är på G...


Jag lagade även Janssons frestelse och båda rätterna åkte in i frysen... Här är vår belöning för allt arbete vi utfört...



En mysig dag på landet...

 
 
imse

imse

14 juni 2011 20:03

Men så gott det ser ut! Både pajen och bullarna.

Kram

http://zvammel.blogspot.com

Helga

15 juni 2011 08:42

Bullen och kexchokladen vet jag var goda men pajen fick jag inte tjuvsmaka på...

 
Stattinskan

Stattinskan

14 juni 2011 20:48

Om det är något jag är svag för så är det paj i alla former och Herr Jansson och sen är jag avundsjuk på att du har sommarställe, men DET skulle jag aldrig medge i en kommentar här hos dig ;-D
Du har nått inne hos mig!

http://stattinskan.blogspot.com

Helga

15 juni 2011 08:41

Vi köpte den lilla lilla stugan redan 92 innan vi fick barn och då var den relativt billig. Nu ska vi få kommunalt vatten och avlopp och det blir dyrt, men värdet på stället ökar nog rejält iaf.

Tack för din utmärkelse!!

 
Sussi

Sussi

14 juni 2011 22:04

Oj vad du hunnit med. Men det är skönt att få mycket gjort ibland. I alla fall i efterhand ;)

Stackars fågel. Antar att det var en fönsterruta som satte stopp för det lille livet. Tänk att dom inte ser att det är något i vägen..

Härlig belöning. Såg jättegott ut

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

15 juni 2011 08:40

Det var nog en fönsterruta ja, för den låg nedanför ett fönster... Belöningen var suuper!

 
yvonne

yvonne

14 juni 2011 22:35

Pajen såg god ut!1

http://skningen.wordpress.com

Helga

15 juni 2011 08:39

Hoppas det - jag smakade inte utan stoppade den i frysen...

 
elaina, som bjuder på underhållning inne hos sig..

elaina, som bjuder på underhållning inne hos sig..

15 juni 2011 00:18

Hej helga,
hos Dig är det full rulle som vanligt!
Tycker att Du är värd ytterligare en belöning:
lyssna på skönsången å läs den vackra texten utav en av Dina Favorit Singer/Songwriter...
KRAM, Lena
=o)

http://elaina.bloggplatsen.se/2011/06/14/5598182-m

Helga

15 juni 2011 08:38

Kul att ha hittat till dig igen! Vad fint det var - förstår att du är stolt!

 
Åsa

Åsa

15 juni 2011 07:38

En ledig dag, sa du... ;)
Men så skönt att ha förberett en del i alla fall.

http://wessand.blogg.se

Helga

15 juni 2011 08:37

Idag ska jag ta det lugnare... ibland måste man fixa juh...

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

15 juni 2011 07:53

svårt att storhandla på cykeln :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

15 juni 2011 08:37

Jag handlar också ofta med cykeln men nu har jag punka... Just igår hade jag bilen eftersom vi skulle ut till stugan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards