Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Alla är på banan och lite om nytt möblemang...

Av Helga - 30 januari 2009 09:14


Nu är alla på banan igen... Ingen som är hemma och sjuk för tillfället :)


Jag har en ledig dag och ska bara njuta av den. Jag har redan hunnit bläddra en gång till i de kataloger som vi tog med oss hem igår på vår möbelrunda. Det är härligt att sitta och leta och fundera på vad som skulle passa bäst hemma hos oss.


Matbord har vi i stort sett redan bestämt oss för. Det var ett bord i oljad ek som var 1,65 långt utan iläggskivor. Vi kommer i så fall att beställa till två stycken iläggsskivor så vi kan vara riktigt många när det behövs. Vi  har många syskon och syskonbarn både maken och jag. Stolar till fanns det flera modeller att välja på så det måste vi fundera på.


Sedan tittade vi på soffa och fåtöljer också. Då började skiftsmeten slå till mot min hjärna och jag kände att nu kan jag inte ta in fler intryck så det blev mest en titt på lite av varje. Soffbeslut får vi nog ta senare.


Soffan som vi har nu köptes 1991 och den känns helt fel... Matbordet har maken haft ännu längre och är så fult så jag döljer det alltid med en duk och stolarna har jag ärvt av min farfar. De är ändå läckra så dem kanske vi kan göra något med. Nu ska det bli kul med förändring.


Rösta snälla du - klicka här


Oj, vad mycket det finns att välja på...

 
 
Filifjonkan hasar in

Filifjonkan hasar in

30 januari 2009 10:24

Hej Helga Jaha här blåser förändringens vindar ser jag. Låter ju härligt alltid i uppiggande med nya grejor. Trevligt att alla dina nära är friska igen och att du är ledig idag så du får lite vila. Kram på dig.

http://filifjonkan-se

 
Kimmie

Kimmie

30 januari 2009 10:45

Det är så kul att köpa nya möbler, men slitsamt kan det också vara att springa runt och titta på allt.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

30 januari 2009 12:39

Vad skönt att alla i familjen är friska nu :-) Härligt med lite kataloger att sitta och bläddra i och planera :-) Önskar dig en trevlig fredag! Kramis!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
britten

britten

30 januari 2009 13:19

härligt att ni är friska nu ...och bordet låter jättesnyggt ..och så praktiskt med iläggskiva...jag fungerar också så att jag inte kan ta in för mycket på en gång..måste smälta och saker måste landa i mitt huvud..önskar dig och de dina en fin helg

http://pyrobritt.blogg.se

 
Micke

Micke

30 januari 2009 14:12

Hoppas kunna taxa ut på rätt bana efter helgen ;)

http://tomten.bloggagratis.se

 
helga

helga

30 januari 2009 14:19

Fjonkan; Det ska bli riktigt härligt att få ett nytt möblemang - eller köpa då ;) Trevlig helg!

Kimmie; Ja, jag hade stigit upp så tidigt så hjärnan blev överkokt ;)

Pisan; Trevlig helg Pisan!

Britten; Det är nog bäst att ta en sak i taget. Trevlig helg!

Micke; Du har humor du Micke!! Krya på dig!

http://helga1.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

30 januari 2009 18:45

Jag vill också ha nya möbler. MEn det är så mycket vi behöver att jag inte vet var vi ska börja. =)

http://wessand.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

30 januari 2009 20:21

Nytt är kul! Fast ibland tar det lite tid att få till nyheterna - och det måste det nog få ta om det ska bli bra...

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

30 januari 2009 23:02

Åsa; Lite samma här - hur mycket blandat som helst...

UnderCover; Det är ju ett beslut vi får leva med länge. Matbord byter vi kanske aldrig mer och soffan om 10-15 år.

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards