Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Inte kul att flyga då...

Av Helga - 29 januari 2009 10:17


Fy för tusan vad tidigt klockan ringde idag. Jag steg upp redan vid 03.40 Som tack slutar jag också tidigt - så nu känns allt kanon.


Det märks att det är sjukdomstider nu. Nyligen hade vi en passagerare med ombord som bad om tre filtar som han svepte in sig i. Han var snorig, rödögd och satt med mössan på sig. Inte kul att flyga i det läget!!


Idag ska jag åka och titta på nya möbler. Vi skulle behöva byta soffan och matbord/stolar. Vi får se om vi hittar något...


Rösta gärna


 
 
Kimmie

Kimmie

29 januari 2009 11:03

Jo, ibland känns det som om man var omringad att sjuklingar.
Kul med nya möbler.

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten

britten

29 januari 2009 11:10

åå va roligt att leta nya möbler..jag hoppas hinna gå på möbelmässan i helgen...vill oxå ! men vi ska håller på att leta nytt boende så min tid kommer väl ..lycka till med möblerna hoppas det blir riktigt bra / kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

29 januari 2009 15:20

Ja jag tycker det är sjuklingar överallt nu.

Hoppas ni hittar något som faller er i smak.
Soffa skulle vi också behöva en ny.

http://nena.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

29 januari 2009 15:29

Ja det kan jag tänka mig att ni märker av lla sjuklingar. Inte kul med öron när man flyger och är sjuk ju. Hoppas ni hittar er en riktigt maffig soffa till lagom pris De maffiga kostar ju så man behöver en burk valium när man skall betala..fniss

http://filifjonkan-se

 
Ammis

Ammis

29 januari 2009 16:03

Nej det är faktiskt min andra tatuering, har en liten säl på höger skuldra som jag gjorde för länge sen. Denna ska sitta på min högerarm...Ett urgulligt bebisfoto med ett hjärta runt om med lite blad.Hjärtat har jag skissat fram själv så det blir lite "min egen".
Nya möbler?? Nu blir jag avundsjuk, vi som flyttar fr. 2 rum o. kök till 5 rum skulle verkligen behöva investera lite. hoppas ni hittar nått riktigt snyggt. Lycka till o. ha det bra.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

29 januari 2009 17:10

Okristligt tidigt. Jag gnäller när jag måste upp före kl 6, vilket bara händer ibland.

http://wessand.blogg.se

 
Pisan

Pisan

29 januari 2009 18:48

Nä, det kan inte vara kul att flyga när man är genomförkyld och mår skit. Men himla kul att kolla på nya möbler :-) Kramis!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

29 januari 2009 20:45

Inte roligt att flyga då heller *korrigerar* ;o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

29 januari 2009 20:47

Nä fy sjutton för att flyga när man är förkyld. Själv har jag flugit när jag hade halsfluss och det var hemskt.

Hoppas att ni hittade det ni sökte i möbelväg.
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

29 januari 2009 21:31

halvroligt att köpa möbler, vi har så olika smak, kul att vi ändå hittat bra saker :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

30 januari 2009 09:03

Kimmie; Man hör om vänner o andra som är sjuka runt omkring. Nya möbler behöver vi verkligen.

Britten; Visst ska det bli kul med lite nytt. Soffan vi har är från 1991 och matbordet ännu äldre med stolar som jag ärvde från farfar.

Nena; Mycket sjuklingar är det. Vår soffa är 18 år gammal - dags nu.

Fjonkan, Jag tror jag ska ta fram valiumburken nu efter besöket i möbelaffärerna.

Ammis; Tatuerad säl låter sött - det ar jag nog aldrig sett förut. Ska ni få så mycket större kanske det blir lite tomt på möbler...

Åsa; Ja, 03.40 är verkligen omänskligt. På nåt sätt klarar man det ändå.

Pisan; Ja, det var kul. Efter en stund blev jag bara så trött efter att ha gått upp så tidigt. Det ländes som jag hade smet i hjärnan.

UnderCover; :)

Millis; Ibland måste man ju ändå flyga för att komma hem t ex, men det kan vara överdj...gt.

Hannale; Vi har också olika smak, men det har jämkats ihop lite med åren.

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards