Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2007

Av Helga - 10 september 2007 10:08

Som jag skrev om i ett inlägg tidigare har vi lyckats få biljetter till en Peter Lemarc konsert senare i höst.


Nu har jag varit rätt så nervös för om jag skulle få ledigt eller inte från jobbet. Jag lade in om en kompensationsdag och HURRA jag fick ledigt!!!

Av Helga - 10 september 2007 08:53

Här är det full action direkt på morgonen. Jag har hunnit sätta fart på en tvättmaskin och så har jag lagat mat till familjen. Idag lagade jag köttfärsbiffar med kokt potatis och brunsås.


Jag ska iväg till Arlanda vid lunchtid och maken ska till tandläkaren efter jobbet, så här behövs färdig mat till ungdomarna innan de båda ska på träningar i kväll.


Idag tänkte jag dela med mig av ett recept som jag använt massor av gånger. Det är enkelt och det är gott!


Biff gryta för 3 (Jag brukar dubbla)


3 gula lökar

500 g grytbitar av nöt

2 dl vatten

1 kalvbuljongtärning

2 msk soja

1 tsk malen svartpeppar

1 dl matlagningsgrädde

idealmjöl


Koka upp vatten och buljong i en gryta, rör i soja och peppar. Skala lökarna  och skär i ringar. Lägg lök och kött i buljongen. Låt puttra i 35-40 minuter, rör om då och då. Häll i grädden och rör ner mjölet till du får en bra konsistens på såsen. Låt koka ca 3 minuter.


Vid festligare tillfällen brukar jag lägga i champinjoner, syltlök, kryddkorv eller annat gott mot slutet.

*****************************


I eftermiddag ska jag först flyga österut och sedan till natten hamnar jag någonstans mitt i Sverige och ska tillbringa halva dagen där imorgon.

Av Helga - 9 september 2007 22:12

Nu har jag landat för kvällen och väntar på tåget hem. Vi hade två  fullsmäckade flygningar, men allt flöt på bra.


Nu är det sängen som hägrar där hemma och jag hoppas hinna sova tillräckligt innan dagen sätter igång igen imorgon bitti.


Goodnight, sleep tight, don´t let the bedbugs bite...





Av Helga - 9 september 2007 14:06

Håkan Hellström fick bra kritik för sitt framträdande i fredags i Stockholm... Han är såå bra tycker jag. Det hade varit kul att se honom live!

Av Helga - 9 september 2007 10:15

Vad skönt det var att ha sovmorgon...Maken och jag är uppe och igång medans ungdomarna fortfarande sover. Det verkar ha varit ett lyckat "galej" på stan igår kväll och mycket roligt att titta på. Vi hade också trevligt hos våra vänner med kaffe, glass och fotbollsmatch på TV:n.


Nu ska jag klä mig och ta itu med strykhögen och sedan i eftermiddag väntar de mig ut till Arlanda igen. En kvällsflygning tur och retur söderut blir det idag.


Av Helga - 8 september 2007 23:57

Nu har vi snart räknat in "fåren" och då kan vi krypa till sängs...


Skönt att ha ungdomarna hemma för natten - ordning på torpet!!


Sov så sött!!

Av Helga - 8 september 2007 19:55

Vi träffade mycket vänner på basketmatcherna som vi var på. Det märktes dock, särskilt i herrmatchen, att det fortfarande är försäsong och att inte alla spelare anslutit till truppen ännu. Lite slarvigt och hafsigt spel. Damerna spelade bättre och mycket bra med tanke på att de tappat en av sina viktigaste spelare inför den här säsongen.


Våra ungdomar ska ju ut på stan ikväll och vi blev lägligt hembjudna till några av våra kompisar på fika senare. De bor i stans centrum och därifrån kommer vi att ha kanonläge om det blir tal om någon "utryckning".


Sonen kommer att ha med sig en kompis hem som ska sova över här inatt. Hans pappa jobbar extra som taxichaufför vissa helger och han ska skjutsa hem grabbarna. Vi hämtar dottern och en av hennes kompisar... Det blir skönt när alla är hemma igen...det är lugnast så!

Av Helga - 8 september 2007 13:37

Dottern ville ju köpa en iPod för pengar som vi sparat från födelsedagar under åren. Inte någon av de allra dyraste sorterna, men ändå med 2 GB.


Igår var vi och tittade på en sådan på ON-OFF, men priset var rätt så högt trots att jag har rabatt där. Väl hemma hittade vi sedan en likadan modell hos SIBA, genom Pricerunner, till ett riktigt kanonpris... Vi slog till och inom några dagar kan den hämtas på ICA. Smidigt!!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards