Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2007

Av Helga - 15 september 2007 22:22

Sonens match blev inställd och då blev jag så sugen att se dotterns sista match i cupen och åkte helt sonika iväg till storstan. Jag är rätt stolt själv över att jag vågade köra dit alldeles själv (är inte så förtjust i det).


Facit för dotterns lag blev två vinster och en förlust i gruppspelet. Laget slutade tvåa i gruppen och ska spela kvartsfinal imorgon. Det ska vi självklart åka och titta på...Motståndet blir kanske lite väl tufft med tanke på  att dotterns stadslag är uppdelat i tre jämna lag istället för att ha toppat upp ett "bästalag". Kul ändå att de gått så här långt! Och vem vet - inget är väl omöjligt!??


När vi kom hem hade maken lagat mat och vi tittade på Svensson Svensson, och Babbens nya program. En mysig kväll med familjen helt enkelt.

Sov så gott!


Av Helga - 15 september 2007 14:36

Har du vägarna förbi Uppsala någon gång måste du gå till Hugos café på Svartbäcksgatan. Det är ett mycket originellt inrett café med goda mackor, excellent kaffe och en festlig typ som äger stället.


 Hugos


Du får heller inte missa att gå till Fyris torg en lördag morgon och köpa färska grönsaker, saft, lokalt odlade blommor, svamp med mycket mycket mera.


Därefter måste du gå en sväng till Vaksala torg där hela torget kryllar av privata loppisbord (lördagar).


När jag besöker Uppsala missar jag aldrig något av dessa ställen...

Av Helga - 15 september 2007 11:45

Jag sitter och fäster foton i mitt fotoalbum och då ser det ut så här på köksbordet.


Dottern ringde och berättade att de vunnit sin första basketmatch stort. Dottern hade gjort många mål också, så det var kul att höra!! Nästa match blir nog svårare för det laget vet vi är mycket bra och snabba. I dotterns stadslagsårgång är det så många tjejer som spelar och de delas därför upp i tre likvärdiga lag så att alla ska få spela mycket innan det blir dags för utslagningar och toppning när de blir äldre. Oftast går alla tre lagen till slutspel ändå och det är ju helt otroligt med tre lag från samma årgång som når sådan framgång...

Av Helga - 15 september 2007 09:30

Dottern stack redan vid 07.15 till sin cup där hon ska spela tre matcher idag och sonen har jag precis skjutsat iväg till en träningsturnering där hans lag ska jobba. Vi ska hämta hem sonen vid 13.00 så han får byta om och äta innan han själv ska spela en match i turneringen. Sonens lag får lite pengar till sin lagkassa för arbetet som de utför i helgen och det är ju bra! Pengar ska ständigt och jämt samlas in för att ungdomarnas lag ska få ihop till sina lagkostnader. I höst ska vi sälja strumpor/kalsonger och matkuponger... Alltid är det nå´t!


Nu håller maken på att rengöra avloppet vid duschen och sedan ska jag göra rent resten i badrummet och på gästtoaletten. Hur kul som helst ;) Jag ska också sätta in foton idag - Ja, jag vill fortfarande ha vanliga hederliga foton i fotoalbum. Jag gillar det!


Ha en trevlig lördag!!


Foto från Allans cafe i London;



Av Helga - 14 september 2007 21:57

Jag var duktig idag som jag förutspådde. Jag har både dammsugit, torkat köksgolvet och dammtorkat i hela huset och handlat - vad sägs om det?


När familjen kom hem på eftermiddagen blev det en fika tillsammans och lite senare åt vi en god köttfärsgratäng till middag. Nu blir det en tidig kväll eftersom båda ungdomarna ska iväg rätt så tidigt imorgon. Jag har bestämt mig för att inte följa med på dotterns cup, men om de går vidare till slutspel åker vi med på söndag.


En av mina polare igen;

 Sov sött!

Av Helga - 14 september 2007 17:16

Det här armbandet köpte jag på Vackra Hem i Sundsvall...

Av Helga - 14 september 2007 10:02

En kort förmiddag i London och vad gör man då?


Jag började med att ta en promenad till speakers corner, det var hemskt länge sedan jag var där...Det var dock arla morgonstund och ingen som helst aktivitet i det hörnet av Hyde Park ännu. Jag strosade omkring lite och njöt av det fina vädret och joggande Londonbor korsade min väg i parken.


Jag gick in på det relativt nyöppnade Primark, en billighetsaffär, som orsakade smärre kaos i försomras när det premiäröppnade på Oxford street. Där tappade jag fullständigt köplusten och vandrade vidare...



till ett ekologiskt café med det mest fantastiska kaffet och mycket god frukost, scrambled eggs med toast. Miljön var så underbar och här är en bild från stället som heter Allans Patisserie and Cafe:


Jag gick också till Grosvenor Park där det finns ett minnesmonument för de Brittiska offren från 11 september 2001.


Där låg blommor och kransar utlagda till minnesdagen...I mitt tidigare inlägg idag skrev jag att texten ovanför pelarna är:


Grief is the price we pay for love.


Ibland kan en kort stund i london vara alldeles fantastisk och underbar och det var det definitivt den här gången!!!



Av Helga - 14 september 2007 08:24

Ahhh, hemma .....Inget buller, inget släpande av tunga väskor, inget kaffehällande.....på fyra dagar. Det ska blir ljuvligt skönt att vara hemmavid och träffa familjen i helgen, om de nu vill träffa mig ;)


Idag blir det till att handla upp mat i det halvtomma kylskåpet, byta lakan och städa. I helgen ska dottern på en cup och sonen ska jobba på en träningsturnering och även spela en match i den turneringen själv. Maken ska köra igång med träningarna för sitt breddlag här i området och jag har inte bestämt om jag ska med på dotterns cup eller hur det blir. Det visar sig väl...


Jag besökte en minnesplats för offren från 11/9 i en park i den Europeiska huvudstaden igår. Dessa ord var så fina;


Grief is the price we pay for love.....



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards