Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2007

Av Helga - 5 juni 2007 13:33

Vi har varit i affären och sonen fick hyra en film nu när han är krasslig. Filmen heter "The Ringer" och handlar om en kille i ekonomisk knipa som ställer upp i OS för förståndshandikappade för att tjäna pengar. Filmen var helt galen, men ganska söt ändå till slut.


Kanske inget som jag skulle hyrt till mig själv, men filmen uppskattades av sonen.

Av Helga - 5 juni 2007 10:35

Jag läste Asgayas inlägg om årets sommarplåga. För mig är det helt klart att årets sommarhit blir Markoolios "Ingen sommar utan ragga" (eller vad den nu heter). Den har fastnat i min hjärna!!

Av Helga - 5 juni 2007 08:34

Ja, det är sant - Sveriges nationaldag imorgon och hur ska det firas? Många  är lediga från jobb och skola, men har vi riktigt fått in vanan att fira vår nationaldag? Nej, jag tror inte det, men det kommer nog att bli större och större de närmaste åren och det tycker jag är kul! Heja Sverige!


Sonen hade feber inatt, så han får lov att stanna hemma från skolan även idag. Han sover fortfarande och det är nog välbehövligt. Idag ska jag byta lakan i barnens sängar, handla mat till en tillställning vi ska på ikväll, tvätta  och kanske njuta lite av sommarvärmen också.


Min förkylning sitter fortfarande i, men jag håller på att bli bättre. Jag kan nog jobba på torsdag som jag ska enligt schemat.


Ikväll ska vi hem till en familj utanför stan på lagavslutning för sonens lag. Vi ska ta med något att grilla samt dryck och så ska värdparet fixa tillbehör. Det ska bli trevligt! Dottern ska på träning samtidigt - vi får fixa så hon får skjuts till farmor och så kan vi hämta henne där på hemvägen.


Av Helga - 4 juni 2007 21:05

Nu har jag och "gubben" min nyligen kommit in från en kvällspromenad. Det är ljuvligt ute och betydligt varmare i luften än det varit på länge. Trots att solen gått ner är det varmt. Härligt!


På eftermiddagen har jag suttit ner och skrivit inbjudningar till vår traditionella midsommarfest. Vi är fyra familjer som brukar träffas på vårt sommarställe och ha knytfest hela dagen och för den delen även delar av midsommardagen också. Det brukar vara jättekul, men det kräver lite planering......Allt som ska "knytas" skrivs ner på inbjudan till respektive familj och så hoppas vi på bra väder. Våran stuga är väldigt liten, så vid regn kan det bli det smått kaotiskt. I år blir vi färre än vanligt då en familj ska till Grekland och vår son åker på läger. Natthärbärge brukar vi försöka erbjuda, men en del av de yngre gästerna brukar få sova i tält.


Ett litet citat till kvälls:


En del erfarenheter kunde man ha varit utan! Men hur skulle man då ha vetat det??


God natt ,sov gott, ses imorr´n!

Av Helga - 4 juni 2007 12:52

Nu har jag ägnat hemmet lite tid  med dammtorkning och dammsugning. OBS! Detta är inte någon av mina favoritsysselsättningar!!!

Nu är det i alla fall avklarat och toaletterna tar jag itu med imorgon.


Svärmor tittade förbi. Världens bästa svärmor som kommer hit bara för att ge oss en stor vit hängpetunia. Vi bjöd på  kaffe med smörgås och chokladrutor i trädgården och njöt av sommarvärmen som kommit.


Jag tittade precis ut på vår baksida och där i skogsbacken blommar liljekonvaljerna för fullt. Det är en underbar blomma som minner om barndomens skolavslutningar.


Nu ska jag spela lite kort med den snuviga sonen. Kan det vara gräspollenallergin som satt igång? Jag hörde på radion att det skulle vara måttliga till höga halter gräspollen idag. Han har tagit en allergitablett och börjar nu faktiskt känna sig bättre.

Av Helga - 4 juni 2007 08:32

Förra veckan när vi var i stadens park för att fira mors dag såg tulpanerna ut så här, men denna vecka när dottern skulle spela sin musikal var många av de vackra tulpanerna utblommade.


Bilden har vairt med förut, men jag tycker att den är så vacker så att den kan få vara med en gång till.

Av Helga - 4 juni 2007 08:18

Här har familjen snurrat runt i huset på morgonen för att komma iväg till och jobb och skola. Nu har de stuckit och här blev det plötsligt lugnt. Sonen som kom hem igår kväll från en cup är väldigt förkyld så han ska stanna hemma från skolan idag och sover fortfarande sött i sin säng.


Jag såg på SVT´s morgonprogram att Henrik Dorsin fick årets Karamelodiktstipendium. Stipendiet delades ut för 25:e gången. Idag delades priset ut av Povel Ramels barn Mikael och Lotta Ramel. Jag älskar Povel Ramels musik och texter. En mer underfundig man får man nog leta efter.


Idag ska jag ta tag i städning av huset, men jag måste vänta på att sonen vaknar innan jag börjar stöka runt allt för mycket. En tvättmaskin har dock redan börjat snurra. Däri ligger lakanen från våra sängar som jag bytte ut igår.

Av Helga - 3 juni 2007 20:20

Nu ringde sonen från minibussen de färdas i och han är redan snart hemma. Skönt, då blir det lite tid till avkoppling innan sängdags.


Vi andra i familjen har ätit pannkaka till middag. Jag blandade lite rivet äpple, kanel, citronsaft och brun farin och serverade till pannkakorna. "Jättegott" som Tina på TV brukar säga.


Jag hittade ett litet citat som passar in på mitt sjukdomstillstånd just nu(förkylningen);


Det finns stunder man betraktar bacillen som sin enda vän.



Nej, nu ska det bli en mysig stund med familjen och spännande att få höra hur det gått för sonen och hans lag på cupen. Go´kväll alla goa bloggare!



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards