Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Fotboll, planer och snart semester...

Av Helga - 12 juni 2013 08:07


Dottern och hennes tyske pojkvän har mycket roligt för sig nu när han hälsar på oss några veckor. De förbereder sig också för en gemensam resa till Sydafrika i höst. Dessutom ska dottern flytta till Berlin i höst för att studera. Det händer mycket nu...


Igår åkte de till Solna och Friends Arena för att se Sverige - Färöarna i VM-kvalmatchen. Idag skjutsade jag dem till tåget för de ska åka till Gotland och cykla/ campa.


 

Jag har bott på Gotland en kortare period, men mina föräldrar bodde där i elva år. Det känns som det är dags att återvända till ön snart även för mig. Gotland är så fantastiskt fint!


Imorgon sticker jag till sommarstugan och förbereder lite inför midsommar och sen  på fredag åker jag till Norrköping för att fira en systerdotter som tar studenten... Ska jobba tre dagar efter det och sen är det SEMESTER!!!

 

   



 
 
Mia

Mia

12 juni 2013 22:36

Är semestern för dig så nära i antågande. Den brukar vara välbehövlig och välkommen! Jag önskar den ska bli precis som du själv vill ha den!

Fina sommarbilder du visar i inlägget!

http://miatankar.wordpress.com

 
susjos

susjos

12 juni 2013 23:24

Så skönt med semester snart! På min mans avdelning har de dragit ner på personal så mycket så det blev problem med att lösa semestrarna...vi har helt enkelt gjort så att vi båda tar mycket sen semester i år- mitten av augusti, gissa om cheferna blev glada på mitt jobb!? Å min man var också och såg matchen live på Friends arena igår :)
Tänk, att på Gotland har jag aldrig varit...lite pinsamt att nämna det va!? Vill förstås åka dit någon gång :)
Så spännande att dottern ska plugga i Tyskland!!

http://susjos.blogspot.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

13 juni 2013 07:30

Väldans... jag tyckte att det var långt när sonen hittade en flickvän i Umeå, men nu är båda här.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Lena

Lena

13 juni 2013 10:57

Hej
Gotland är en plats som jag hemskt gärna vill besöka, men har inte tagit mig för...än. Vad tipsar du om att man ska göra, finns det några smultronställen tro?
/ Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

13 juni 2013 15:31

Mortuta; I Visby är det mycket folk på sommaren men ännu finns många lugna ställen runt om ön även på semestern. Annars kan ju ett besök på Gotland i september vara trevligt då allt är lugnare.

Det finns många fina ställen runt om hela ön att besöka...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

13 juni 2013 18:40

Jag har bara varit på Gotland en gång, väldigt vackert!

Skönt med semester snart! Hoppas det blir en riktigt härlig sådan!

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

14 juni 2013 09:15

Det händer verkligen mycket för din dotter och vilken höjdare att få studera i Berlin. Det känns konstigt att jag aldrig varit till Gotland så det får man nog ändra på mens tid är.

Härliga bilder

Ha det toppen
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards