Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Snön har dragit in rejält idag och handbollssuccé...

Av Helga - 16 december 2010 08:06


Ny dag - nya möjligheter...


Idag känns det bra att vara ledig från flyget! Det öser ner snö här och det brukar kunna innebära mycket strul på Arlanda. Igår var några banljus ur funktion och då blev det förseningar i trafiken in och ut från storflygplatsen. Ofta handlar det bara om 10-15 minuter men för de passagerare som ska byta flygplan innebär det kanske att de missar sin anslutning.

    


Idag ska jag bara skrota runt här hemma. Maila lite, skriva klart och posta julkorten (det är sista dan att posta kort med julfrimärken idag), gå igenom julklapps- och födelsedagsinköpen och se om jag fått med allt. Plockar och fixar gör man ju automatiskt dessutom.  Julen och sonens födelsedag kryper allt närmare så det finns en del att stå i.


Vi såg Sverigedamernas handbollsmatch igår mot Ungern och det var rejält spännande... Nu blir det semifinal!


Många blev nyfikna på kändismamman som jag skrev om igår. Om jag läser någon annanstans om att hon är i Sverige ska jag tala om vem det är...

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

16 december 2010 08:40

här ösregnar det....
(i radion pratar dom bara om handboll)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

16 december 2010 09:20

Massa snö här med! Har fått ställa in en behandling som jag skulle fått och en lunch. Men men. Får en ledig fm istället.
Och jag håller med dig. Jag brukar inte heller hoppa på utmaningar fast just denna gång gjorde jag det för att jag har låtit bli så många hon har skickat tidigare. =)

http://wessand.blogg.se

 
Stattinskan

Stattinskan

16 december 2010 09:21

Jag tror att det var Maria Montazami ;-)...
Här har snön börjat virvla runt, så nu kanske lite av julkänslan kommer tillbaka :-)
Go förmiddag Helga :-)

http://metrobloggen.se/stattin

 
wiper

wiper

16 december 2010 10:08

Oj! vad snö ni fått och det verkar blåsa. Här har det också snöat men inte så mycket. Vad skönt att du är ledig i dag och bara kan pyssla. Jag tror jag vet vem kändismamman är för hon är ofta på språng.

Ha nu en fin och skön dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

16 december 2010 10:09

Jag tror nog vi kommer få en vit jul i alla fall :)
Snopet vore det annars. Tänk om det smälter bort precis till jul!!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

16 december 2010 10:25

Här har det regnat, nu snöar det. Hur blir det för de som missar sin anslutning, får de boka om gratis då?
Hoppas du får en fin ledig dag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 december 2010 10:45

Hej Helga aha nu tror jag jag vet vem du såg en trevlig en verkar det som det man sett alla fall. Dina tunnor ser så frusna ut hade 16 kallgrader i morse så min tunna frös den med.Härligt att du är lite ledig idag så du kan skrota runt lite det är en välbehövlig vila för kropp och själ. Jag slocknade gott efter min lilla mysstund i går kväll.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

16 december 2010 10:55

Usch ja, det snöar för fullt här i Skåne. Inget jag tycker är roligt just nu. Allt tar så mycket längre tid när man ska göra något. Har tänkt sticka iväg på lunchen och handla lite, men just nu känner jag inte för det...


Ha en bra torsdag!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Daniel

Daniel

16 december 2010 11:00

Suck för snö & strul
Men i finland har flygstrejken pågått över en vecka så här e det riktigt strul

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
kicki

kicki

16 december 2010 11:23

Ja herre min gud va det snöar...tror det har kommit snart 2 dm...nu tycker jag att det räcker för denna gång...Vi bor ju en bit från vägen så vi måste fram med traktorn varje gång detta snöväder kommer. Min gubbe han reser ju mycket i sitt jobb och idag får han tidigt..lämnade mej här insnöad...ja det går ju ingen nöd på mej precis...jag jobbar 21-22-27-28-29, sen börjar jag den 3/1 igen. Detta året åker syjuntan till Norge och firar nyår till våra vänner där. 21-22 går åt helt att få iväg lönerna till mina 80 anställda....annars blir jag nog halshuggen...kram på dej och ha en skön ledig dag...

http://blogg.vf.se/kicki

 
Johanna

Johanna

16 december 2010 16:30

att ha drömmar är bra, jag hoppas de slår in snart någon av dem :)

Här har det med vräkt ner snö hela dagen, skall strax skott ut bilen så man kan ta sig till sjukgymnasten! :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

bettan

16 december 2010 17:13

Det ser ut som du drar dig för att gå till soptunnan..skratt
Jag fick för mig att jag skulle gå till kvantum idag mitt i all snöstorm..knasboll asså!
Vi har den största mataffären mitt över gatan(coop) så tar jag den som är längst bort.
Men jag tycker det är mysigt att komma in sen när man vart ute..irröd på kinderna o svettig i pannan.
Igår var det barmark på gatorna och idag full snöyra..det började direkt imorse och har hållt på hela dagen.Här i skåne yr det ju igen direkt...botten.
Men skönt vi inte jobbar mera detta året...så vi behöver inte ut med bilen...

 
helga

helga

16 december 2010 17:48

Hannele; Men nu borde väl även ni ha fått snö??

Åsa; Ibland är det bäst att ändra sina planer...

Stattinskan; Har hon barnflicka? Så i har haft bart ett tag? Det blir ju finare med snö till julen...

Wiper; Ja, här har det varit ssvårt att ta sig fram t o m...

Sussi; de sa på radion nu att det blir en vit jul. Inga plusgrader i sikte...

Pisan; Ja om det är med SAS och vidare med SAS eller ngot samarbetsbolag så bokas de om...

Filifjonkan; det har varit en kanonbra skrot-dag ;)

Eva; jag hade problem att ta mig till mataffären
t o m...

Daniel; Det blev långvarigt! Har de någon lösning på G tro?

Kicki; Då blir det både lite jobb och lite ledigt då i jul. Låter mysigt med en resa vid nyår.

Johanna; Kanske är bäst att skotta på om du ska till sjukgymnasten, men var försiktig!

Bettan; Samma här... svårt att komma fram till matbutiken...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

16 december 2010 18:42

Likadant ser det ut här hos oss i Malmö. Lite väl mycket snö just nu tycker jag nog =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

16 december 2010 22:58

Här har det också snöat hela dagen och blåst, inte så kul.
Att det snöar kan jag väl ta nu när det snart är jul men jag gillar inte när det blåser.

Skönt att vara ledig och bara göra vad man vill.

http://nena.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

17 december 2010 07:41

Kimmie; Ja, det har väl kommit en del...

Nena; Blåsten är värst förstås...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

17 december 2010 07:57

Vad det snöade igår. Det tråkiga vädret ställde en en kompisträff. Hoppas det räcker nu med snö. Allt det behöver göra nu bara är att ligga kvar..

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

17 december 2010 12:06

Sussi; Lika bra att ställa in om det är oväder så ingen råkar illa ut! Jag håller med om att det kan lugna ner sig lite nu!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards