Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Här susar man fram som i en tågvagn på spåret...

Av Helga - 6 oktober 2010 09:45


Den 26 november börjar mitt favoritprogram "På spåret"  igen och igår presenterades årets deltagare. Jag längtar redan efter att sitta i TV-soffan och tävla mot familjen och programdeltagarna...


Annars har jag haft full fart redan här på morgonen nästan som att sitta i tågvagn som susar fram...


* Först skjutsade jag maken till jobbet med hans cykel bakpå så han kan cykla hem i eftermiddag.


* Sedan har jag slängt ihop en mjuk pepparkaka som ska säljas när dotterns lag är hallvärdar i helgen. Det doftar ljuvligt från köket nu ska du veta...


* Sedan har jag suttit i telefon för att få tag i en läkare på företagshälsovården på Arlanda. Det var omöjligt så då fick jag ringa vårdcentralen istället. Jag måste bli sjukskriven ett tag till eftersom örat fortfarande inte går att tryckutjämna. Sist jag hade samma problem var jag sjukskriven i 14 dagar.

Min husläkare ska ringa upp - det är ju bra service!


I köksfönstret ligger nu alla tomaterna som fanns kvar på vår ampeltomat. Det var nu dags för dem att flytta inomhus. Jag hoppas de ska mogna...

  


Igår unnade jag mig godis.


Jag har lyckats gå ner 10 kilo sedan i maj och kan nu äta liite mer gott för jag vill inte fortsätta gå ner i vikt nu. Jag köpte en chokladkaka som tyvärr var dj....gt god. Fazers Choklad med saltlakrits i... Låter konstigt men var riktigt smarrigt!

  

 
 
wiper

wiper

6 oktober 2010 09:52

Vad konstigt att dom inte sätter igång med det programmet nu på hösten. Du har verkligen haft mycket om dig och kring dig. Har man familj så finns inte tillräckligt med timmar på dygnet. Grattis till viktminskningen ;) jag har misslyckats själv och gick ner lite men nu står det still efter en massa slarv :(

Den chokladkakan har jag inte sett förut så den måste vara ny.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

6 oktober 2010 14:18

Ja, jag skulle gärna börja se påspåret redan nu till helgen - det är så bra!

Jag har verkligen kämpat hela sommarperioden. jag har t ex inte ätit en enda glass sedan mitten på maj. Nu är jag glad att jag lyckats nå mitt mål och ska nu försöka stanna där.

 
-Nena-

-Nena-

6 oktober 2010 11:10

Jobbigt att det inte vill släppa i örat.
Krya på det!

Mums för mjuk pepparkaka. Det var länge sedan som jag åt det.
Har sett chokladen och funderat på om det kunde vara gott, nu kanske man ska ta och testa det i alla fall ;)

http://nena.bloggagratis.se

Helga

6 oktober 2010 14:17

Usch ja - lite drygt är det allt med öreländet!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 oktober 2010 11:24

Hej Helga Fullt ös som vanligt hos dig. Aha var det från dig det doftade så gott pepparkaka man får julvibbar ju,, Tomater brukar eftermogna så där så det blir nog fina sen

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

6 oktober 2010 14:16

Julen får vänta lite, men det kan vara gott ändå med mjuk pepparkaka...

 
Åsa

Åsa

6 oktober 2010 12:10

Visst är salt och choklad en härlig blandning! Fast just den har jag inte testat.
Och jag vet inte om jag skulle klara baka en mjuk pepparkaka om jag inte fick äta av den själv. Dom är ju godast!

http://wessand.blogg.se

Helga

6 oktober 2010 14:16

Då måste du testa denna. Det var starkare lakritssmak än i Marabous variant.

 
britten sa

britten sa

6 oktober 2010 14:28

ja jag ser också fram emot På spåret, och i år är min favorit Adam Alsing också med...Jag förstår att det känns extra jobbigt för er med dessa förfärliga terror hot som ligger över oss..Ser att du väntar på läkare som ska ringa...samma här ! 15.12 Ringer hon ..( bra sevice verkligen. Hoppas du blir bar i dina öron min vän

http://glitteroga.blogg.se

Helga

7 oktober 2010 08:20

Tack! Jag börjar bli bättre nu, men vi flyger omkring så mycket så jag vill inte ge mig iväg igen förrän jag är helt bra!

 
elins

elins

6 oktober 2010 16:04

fin blogg !
lust&tid till att checka min ?:)

http://ttosssannn.bloggplatsen.se

Helga

7 oktober 2010 08:15

Tack! Klart jag kollar din också...

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

6 oktober 2010 16:08

Tänk så många sockerkakor man har bakat, en gång missförstod jag antalet och hade med mej 12 (tolv!) sockerkakor till en fotbollsturnering. Dom ändrade reglerna sedan: 4 kakor per familj :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

7 oktober 2010 08:14

Åh, herreminje... 12 sockerkakor. Puh!

 
susjos

susjos

7 oktober 2010 03:59

Men grattis! Så duktig du varit och gått ner så mycket i vikt!! Då kan man verkligen unna sig en chokladkaka!
Det ser ut som att flygteknikerna ska gå ut i strejk i morgon på SAS,det gäller min man alltså!
Krya på dig!!

http://susjos.blogspot.com

Helga

7 oktober 2010 08:14

Tack! Jag har kämpat ska du veta men efter ett tag blev jag van och nu gäller det att få stopp på nedgången och förbli på den här vikten.

Intressant att följa vad som händer kring strejken de närmaste dagarna nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards