Alla inlägg under september 2008

Av Helga - 7 september 2008 22:12

Som vi har längtat efter vår hårddisk som varit hos doktorn i hela tre veckor... idag kom ett SMS från PC-city om att det var klart för avhämtning... Hurra - jag drog som en avlöning ner till butiken för att få ordning på vår dator igen.

Killen vid disken sade att det var rekord!! Jag hade kommit ner dit 10 minuter efter att de sänt sitt SMS... Ja, är man inte på med på OS eller paralympics får man ju försöka slå andra rekord.

Av Helga - 7 september 2008 11:09

För några dagar sedan blev Helga ARG och det kan jag säga inte är så ofta. Då kändes allt tal om vänlighet och anonyma klubben (se förra inlägget) långt borta i fjärran.

I den här staden köper man en typ av busskort som man kan ladda med pengar innan bussresan. Jag gick extra tidigt förbi vår ICA-affär för att ladda mitt kort med 300:- och när jag sedan stämplade kortet på bussen fanns inga 300:- registrerade. Som tur var hade jag sparat kvitto så jag tänkte att detta får jag lösa på ICA när jag kommer tillbaka från stan.

Väl på ICA visade det sig att detta kunde de inte hjälpa mig med- jag skulle åka till stan och bussbolagets kontor för att få mina 300:- tillbaka på kortet, sade expediten. ARGGGHHH!!!! Så förbaskad jag blev.... Jag har annat att göra än att sitta och åka fram och tillbaka till stan för att få mina pengar som jag dessutom hade kvitto på att jag betalat. Jag fick dock till slut bita i det sura äpplet och bege mig ner på stan för andra gången den dagen för att få problemet löst. SUCK , så krångligt det ska vara ibland!!!

Av Helga - 6 september 2008 12:13

Jag såg ett morgonprogram om anonyma klubben och här kan du läsa en artikel från SvD om den här suverna idén...

Anonyma klubben

***********

Just detta har jag själv aldrig gjort men jag gillar att ge folk en parkeringsbiljett som inte gått ut eller lämna en veckotidning till städerskan på hotellrummet eller ge någon en kölapp som jag inte behöver eller någon annan liknande mindre gest. Tänk vad man kan bli glad när någon är vänlig i vardagen!!

TV
Av Helga - 6 september 2008 11:12

Vi såg en tonårsfilm (Itś a boy, girl thing) igår kväll... maken, jag och sonen. Samtidigt smaskade dottern säkert i sig kladdkaka med grädde med sina kompisar på tältfesten. Senare somnade jag som ett barn i min goa säng och vaknade först vid nio på morgonen.

Nu har vi ätit frukost och grabben och gubben ska iväg på träning här i området. Sonens kompis ska komma hit efteråt så jag ska ladda upp med rejält med mat till kvällen. Två killar i 16-årsåldern som är 1,89 respektive 2,03 kan äta en hel del. Jag har tänkt att vi ska grilla - det var ett tag sedan.

Jag har ringt till min mamma idag också... det är födelsedag men jag kan inte hälsa på idag eftersom hon och pappa är vid släktgården i Hälsingland. Min syster och min kusin är iaf där med sina familjer så mamma blir firad ordentligt ändå! Grattis mamma!!!

Av Helga - 5 september 2008 17:09

Idag var det ett par som uppmärksammade oss på att det kommit en plånbok glidande på golvet i samband med starten från Arlanda.

Vi öppnade plånboken och fann pass, kreditkort, pengar m.m Mannen i fråga verkade komma från ett fjärran land och fanns inte med ombord på vår flight. Stackars resenär som troligen upptäckt sin förlust och inte visste var han skulle börja leta...

Vi tog via piloterna kontakt med vårt trafikkontor som visste vilka länder flygplanet besökt tidigare under dagen och kontoret skulle fösöka finna passageraren som tappat sin plånbok via bokningen.

Vi får hoppas att allt löser sig till det bästa! Ibland skulle det vara kul att få reda på hur saker och ting slutar efter en flygning. Lyckligt eller inte?

Av Helga - 5 september 2008 13:13

Idag är det vingarna på igen och det ska flygas kors och tvärs hela dagen...

Den första flighten var rena semestern och det är nog tur att det inte alltid är så lugnt för då skulle Helga nog få söka arbete annorstädes snart.

Jag är ledig i helgen och det ska bli skönt. Dottern ska på övernattningsfest hos en kompis och vad sonen ska hitta på vet man aldrig. Jag och maken gör vad som faller oss in - skönt det!

Av Helga - 4 september 2008 20:44

Nena och UnderCover hade rätt svar på vad lantbruksbandy är... nämligen GOLF.

Nena var snabbast men UnderCover var inte långt efter... GRATTIS TJEJER!!

Av Helga - 4 september 2008 18:05

I mitt förra inlägg frågade jag om du kände till vad Lantbruksbandy är för något och jag har fått in en del gissningar. Jag skulle gärna se att flera vågade försöka så jag ger er som ännu inte försökt eller som gissat fel ännu en chans.

Rätt svar släpper jag innan sängdags... så släng in en kommentar - du kan vinna ära och berömmelse här i min blogg.

Svärmors lingonsylt smakade gudomligt gott till en tallrik havregrynsgröt som jag åt till lunch idag. Ibland är det enkla det bästa - eller hur!

Rösta gärna

Ps. Lägg märke till den nya länken till den "allra bästa bloggen" som jag lagt till i min länklista här till höger... kanske kan du inte få nog av mig ;) Ds