Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2008

Av Helga - 17 september 2008 08:05


Idag är en skön dag, idag är en lugn dag, idag är Helgas egen dag. Ingen väckarklocka som ringer mitt i natten och inga måsten!! Igår steg jag ju upp vid kvart i fyra och måste säga att halv sju är betydligt humanare för kroppen.


*************************************


På en av matcherna vi såg i helgen blåste domaren för handchecking. Just det domslutet har jag aldrig hört förut i basketsammanhang och sa (tyvärr högt). Vad är det - "handshaking"? Gissa om min gubbe och de andra föräldrarna runt omkring fick roligt åt mig...

 



Rösta gärna


Larry Bird

Av Helga - 16 september 2008 16:57


Idag såg Gnällombudsmannen en kille som körde sin bil med en stor men tunn kartong (ca 15 cm) på taket. Det är väl inget ovanligt med det. Det ovanliga var att föraren hade sin vänstra hand ut genom fönstret och upp på taket där han höll fast den stora kartongen eftersom han inte hade något takräcke och heller inga spännband.


Hur smart är det undrar GnällO som är måttligt pigg efter att ha stigit upp klockan 03.45 idag. Kanske är man berättigad till att vara lite gnällig då?


 Rösta gärna


Tänk om han måste bromsa för änderna där framme...


Av Helga - 16 september 2008 09:12


Den här söta boken stod på ett bord alldeles intill trappan på café Brunnskatten (se tidigare inlägg);


Rösta gärna

Av Helga - 15 september 2008 11:15


En kille som heter Magnus har utmanat mig. Titta in i hans trevliga blogg också när du ändå är igång...


5 saker i min frys;

  • 1 stycken oxfilé som jag köpt på extrapris
  • Portionsförpackade rester (bra att ha när ungdomarna har brått till träningen 
  • Glass - nästan alltid välfyllt och vi köper den av hemglassbilen
  • Hembakta kanelbullar finns i stort sett alltid hos oss
  • Etiketter på varje låda där det står t ex kött, fisk, kyckling, glass så vi ska hitta lättare

5 saker i min garderob;

  • Finskorna som jag använder om jag går på fest
  • en stor varm, mysig morgonrock i frotté
  • en tunn, sval sidenmorgonrock
  • uniformspersedlar som tar alldeles för mycket plats
  • en Regnsjödräkt (Hälsingland) som jag inte använt på 15 år men som ändå måste bli kvar

5 saker i mitt badrumsskåp;

  • Elisabeth Arden, green tea summer edt
  • Exuviance, hand- and bodylotion
  • LdB, olive (från ÖB)
  • Nagellack, bara genomskinliga med ett fint skimmer.
  • Näshårstrimmer, det trodde du inte va !? 

Rösta gärna


Jag tycker att alla som känner sig manade ska anta den här utmaningen...



Av Helga - 15 september 2008 08:24


Jag har varit vid Ronneby brunn många gånger och där alldeles i närheten av hotellet finns ett jättemysigt café som heter Brunnskatten. Där finns gott kaffe (dock inte lattestuket) och miljön är underbar. Följ med på en liten rundvandring vid caféet och inomhus...






Rösta gärna



Av Helga - 14 september 2008 08:37


Det blev mycket sporthallsliv igår och det är så kul! Dock blev det inte så mycket tid till annat men en sväng med dammsugaren hann jag ta och till kvällen efter dotterns storstadsturnering blev det hämtmat till middag.


Jag har tjuvlyssnat igen;


Två äldre män med keps och fullastade bagagevagnar kom och irrade omkring där jag satt och åt min lunch på Arlanda. Då hörde jag hur den ene sade till den andre;


-Det var ett jävla spring... är du Papphammar eller?


Rösta gärna





Av Helga - 13 september 2008 09:37


Det blir inte mycket skrivet nu... vi ska sticka iväg och se sonen spela match. Dottern är också på en turnering och kanske sticker jag dit i eftermiddag och tittar på det laget också.


Ha en skön lördag!

Rösta gärna


Av Helga - 12 september 2008 09:43


Efter ännu en hotellnatt längtar jag nu hem till familjen - vi har personalbrist för tillfället så det är mycket jobb och många bortanätter. Helgen blir iaf ledig och det ska bli skönt!


När jag kokade kaffe här på rummet kom plötsligt ett minne upp. Ett minne från en tid då det inte var någon arbetsgivare som betalade för hotellrummet.


Jag och min bästa kompis reste i USA i tre månader efter gymnasiet och hade begränsat med pengar . När vi var i San Fransisco hamnade vi på ett riktigt lopphotell. Receptionen såg OK ut men vårt rum låg på andra sidan vägen i ett hus som inte var det fräschaste. Det var smådjur överallt och på natten var det ett herrans liv - jag tror aldrig jag varit så rädd. Det bodde mest pundare där och de sprang runt och bankade på varandras dörrar och bråkade på natten.


Nästa dag ringde en familj som vi fått kontakt med genom några som vi träffat i Denver. Gissa om vi blev glada när de erbjöd oss att bo hos dem ett tag. De hade flera ungdomar och blev oroliga för oss när de hörde var vi bodde. Tänk att det finns så snälla människor som tar hand om okända ungdomar på resande fot.


Rösta gärna


Nu när jag ska ta en förmiddagspomenad kan jag se bl a detta...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards