Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2007

Av Helga - 27 augusti 2007 08:16

lycklig som jag var att vara på hemväg bara för att upptäcka att mitt tåg var inställt!


Reklamationsavdelningen på tågföretaget har nog en del att göra. Jag har redan skickat in 3 ärenden dit bara sedan den 12/8. Ska man ha tågtrafik ska den väl gå ibland ändå...


GnällO (GnällOmbudsmannen) har talat igen!

Av Helga - 27 augusti 2007 07:39

Idag är det inte helt fel att jobba som flygvärdinna. Klockan är 07.40 och arbetsdagen är redan slut...


Så kan det bli när den schemalagda nattvilan är kort. Vi har regler som liknar chaufförers för att vi inte ska vara en säkerhetsrisk ombord...Så, nu går färden hemåt till en stund med morgontidningen och kanske en liten tupplur.

Av Helga - 26 augusti 2007 16:35

Carolina Klüft                    GRATTIS!!

Av Helga - 26 augusti 2007 16:24

Jag fick en utmaning från Vita.


Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv.


Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor).


I slutet av inlägget skriver du 8 personer.


Jag bodde utomlands när jag var liten.


*  Jag har tre systrar.


*  Jag har bott i tre olika Svenska städer.


*  Jag är utbildad till förskollärare.


*  Jag har jobbat i butik.


*  Jag tycker att det är trist att städa (men måste ju ändå).


*  Jag är nogrann på jobbet.


*  Jag är över 40 år, men under 50.


Denna utmaning verkar ha gått som en löpeld till de flesta av mig kända bloggarna - därför tycker jag att alla som läser här som tycker detta verkar kul ska anta min utmaning!!

Av Helga - 26 augusti 2007 14:57

 Detta har jag bara varit med om en gång förut!


Dagens besättning;

Flygkapten - kvinna

Flygstyrman - kvinna

Hela kabinbesättningen - kvinnor


COOOOOLT!



Av Helga - 26 augusti 2007 09:42

Det blev ganska sent igår. Sonen och hans två kompisar, som skulle sova över, hämtade jag kl. 00.30 hos tjejkompisen. Jag var väl i säng vid 01.00 och nu är jag ute på Arlanda för att börja min arbetsperiod igen...


Idag bär det först österut och sedan blir det ett längre uppehåll innan jag åker till ett hotell och sover i  grannlandet. Imorgon slutar jag riktigt tidigt eftersom det blir en kort vila i hotellsängen.


Ha en fin söndag och ta vara på den här dagen!

Av Helga - 25 augusti 2007 23:00

Vi såg lite på en deckare som heter "Rebus" och jag blev så sömnig så jag höll på att somna. Jag gjorde mig klar och hann somna till lite när sonen ringde.


Jag erbjöd mig att hämta honom och hans kompisar i stan om ett tag - så det var bara att kliva upp igen. Vi är inte så glada åt att de är ute och väntar på bussar/ åker buss mitt i natten - så jag hämtar dem gärna!

TV
Av Helga - 25 augusti 2007 19:39

Vi har just kommit in från vår middag som idag bestod av grillad fläskkarré med hela ugnsbakade färskpotatisar, sallad och tsatziki. Det var jättegott! Maken, som kommit hem igen, fick dricka upp vinet som jag påbörjade igår och jag drack päronsoda blandat med ramlösa (om utifall grabbarna behöver hämtning senare ikväll). Dottern gick in till grannens tjej för att spela Singstar (eller vad det nu heter.)


Nu börjar det dra ihop sig till packning igen. Imorgon är det dags att dra på uniformen och upp i det blå i fem dagar. Jag har ett bra schema med en hel del fritid både hemma och på övernattning. Så jag hinner allt blogga lite ändå!


15 abborrar fick maken igår när han fiskade på landet. De ligger filéade och klara i kylskåpet, en riktig delikatess...tycker vi!


En liten bild från "arkivet";

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards