Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2014

Av Helga - 4 oktober 2014 13:48


En hilsen fra Norge da...


         

#norge #ålesund #flyg #resa #helga #norway #foto

Av Helga - 2 oktober 2014 14:18



Nu är jag inne på min sista ledighetsdag för den här gången...


Jag sitter och förbereder mig inför nästa flygperiod. Flygbolaget tycker visst att jag ska emigrera ett tag så jag drar till Norge. Vi har lite olika arbetsrutiner i Norge och Sverige trots att vi arbetar på samma bolag, så det finns en del att sätta sig in i. Dessutom packar jag ner kläder för fem dagar och lite mat - varma koppen, finn crisp, ägg och mjukost. Norge är ju så dyrt så traktamentet inte riktigt räcker till.


Min farmor var Norska så det blir spännande att känna grannlandet på pulsen lite grann nu. Jag har även en syster som bor i Oslo men henne kommer jag tyvärr  inte att kunna träffa eftersom jag har övernattningar i andra städer och sen bara en kortare övernattning på flygplatshotellet i Oslo.


För att rikigt grotta ner mig har jag också köpt en pocket som jag ska läsa under de här dagarna. Den heter "Året utan sommar" och är skriven av Erika Fatland. Boken handar om Utöya - det kan nog gå åt några buntar med pappersnäsdukar.


Om vi inte hörs på några dagar så är det alltså för att jag är i grannlandet och irrar runt...


 


#flyg #helga #Norge #flygbolag #böcker #utöya #resa #oslo



Av Helga - 1 oktober 2014 15:53


Lite ledigt nu och igår softade jag mest bara - man måste nästan det efter fem dagar i  "tuben"...


Dottern och jag åt hemgjorda smoothies till lunch som jag gjorde av banan, hallon, naturell yoghurt, vaniljyoghurt och med topping av granatäppelkärnor.

 


Vädret var riktigt härligt så jag satt ute och läste ett tag på altanen. Det är inte ofta man kan göra det i slutet av september så det är bara att njuta. Igår kväll ställde vi in alla utekrukor under tak och tur var väl det eftersom det var rejält kallt i natt.


Jag åkte till Chilli idag och köpte en ny kökslampa från "markslöjd" och jag var så händig så jag kunde montera och sätta upp den själv. Inte bara det - den fungerar också ;)



 


 

Den här lampan ska jag köpa till dotterns rum men den var slutsåld. Den fanns också på Chilli.


Höstarrangemang och doftljus på köksbordet...

   


#helga #inredning #lampor #chilli #arrangemang #blomma #doftljus

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards