Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

Han fick sitta i cockpit...

Av Helga - 9 april 2013 16:07


Jag var hemma och vände i natt. Redan 5.30 var jag på Arlanda igen, men min första flight hade blivit ändrad så jag fick lite väntetid så där på morgonkvisten. Jag fick då tid att beställa uniformsdelar bl a. Sen kollade jag sonens hemresa. Han startade resan hem från Texas igår kväll och idag har jag fått ett sms från när han bytte flyg i London. Om nån timme kommer han till Arlanda och maken ska hämta upp honom. Jag är bortrest nu så vi får ses imorgon istället.


Igår hade vi bl a en kille med downs syndrom med ombord. Han var så härlig! Han pratade mycket med oss och vi gullade med honom. När han skulle gå av fick han komma in i cockpit och sitta i styrmans stol. Gissa om han blev glad och hans föräldrar också.


Sen hade jag också en dam med ombord som jag känner igen från en matbutik i Uppsala. Hon hade gått i pension nu och jag sa att jag tyckte att det var roligt att få serva henne nu när hon hjälpt mig så många gånger i kassan i butiken.


 

Maken var nyligen på landet och där var så mycket snö så jag undrar när vi ska kunna börja vara där den här våren?

 
 
Ingen bild

Anneli

9 april 2013 17:13

Vad gulligt av er att uppmärksamma killen med Downs syndrom lite extra, jag är övertygad om att det var mycket uppskattat!

 
wiper

wiper

10 april 2013 07:39

Vad härligt att din son är ute och reser och ser världen också. Vad bra ni tog hand om killen och jag förstår att han tyckte det var kul. Gulligt detta med damen som du nu fick serva.

Ha en härlig dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 april 2013 12:26

Åh så kul kommer sonen hem ett vända nu ja då har han mycket att berätta kan jag tänka mig. Så snälla ni är som lät gossen få sitta i cockpit det måste varit en jättegrej för honom De barnen med Downs är ju så härliga för de är så kramiga och gillar att gosa med en.Ser att det är mycket vinter kvar än på landet ditt är det bryggan sm ligger där ser nästan ut som det hmm kan vra trappen med förstås...jaja hur som är det snö där men de har ju lovat oss varmt till helgen men man blir tveksam vi får se

http://.se

 
Ingen bild

-Nena-

10 april 2013 14:38

Kul att den lille killen fick komma in och testa styrmans stol och att du fick ge lite tillbaka till damen.

Ja oj vad snö det var där.
Hoppas verkligen att det försvinner snabbt så ni kan njuta av våren i stugan.

 
Kimmie

Kimmie

10 april 2013 16:52

Vad mysigt för den lille killen att få så mycket positiv uppmärksamhet, det förstår jag att föräldrarna uppskattade. Skönt att få hem sonen gissar jag, kul när de har härliga äventyr men så skönt när det kommer hem igen.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

15 april 2013 12:01

Åh, vad roligt för honom! Och för er som hade honom som passagerare!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards