Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

God mat och tokroliga ordspråk...

Av Helga - 18 april 2012 10:00


Igår såg vi på en inspelning av tv-programmet "Mästarnas mästare". Det är kul med ett program som passar oss alla.


Idag är det min sista arbetsdag för perioden och eftersom jag har jour kan jag bara sitta och fundera på vad dagen kommer att innebära. Hantverkarna målar nere på gästtoaletten nu och jag ska tag i strykhögen snart. Det är den bästa joursysslan eftersom det är lätt att avsluta arbetet när helst trafikkontoret ringer.

Detta åt vi i helgen... mums!

   

Klicka för större bilder...


Några roliga orspråk bjuder jag också på idag;


- Den man ligger med får bädda.


- Det man inte vet, har man ingen aning om.


- Det vi inte gör idag slipper vi göra imorgon.


- Gammal kärlek kostar alltid.


- Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.


- Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin.


  

 
 
wiper

wiper

18 april 2012 11:54

Vi skulle behöva lite upprustning på vår gästtoalett också för den har uringula väggar ;)) fast golvet och porslinet är bra. Tack för dom härliga ordspråken ;)

Ha en fin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

18 april 2012 12:04

fina klokheter :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 april 2012 13:35

Hej Helga åh du har jour idag och stryker. Skönt när det är gjort skulle jag med behöva.
Roliga ordspråk skrattar gott... men smaskig middag ni åt hasselbackspotatis är enm höjdare men klyftpotatisen är nmed god. Hoppas dagen blir lugn då vad gäller din jour

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

18 april 2012 16:06

Vi såg också Mästarnas mästare. Kul program! Och vad imponerad jag blir av många av dom. Wislander verkar vara en mycket trevlig prick.

http://wessand.blogg.se

 
trollmor

trollmor

19 april 2012 08:04

Så duktig du är . Har själv en gigantisk strykhög . Den ska elimineras snart är mitanke men det kommer hela tiden något emellan.Kloka ord !!!

http://trollmor.webblogg.se

 
susjos

susjos

19 april 2012 13:32

Hejsan! Ja, det var verkligen tokroliga ordspråk :)
Älskar att titta på "Mästarnas mästare", såg den på svtplay härom natten när jag inte kunde sova. Hoppas att du slapp jobba på din jourtid :)
Vi ska försöka komma med flighten till New York den 27/4, håll tummarna!!! :)

http://susjos.blogspot.com

 
skrivmoster

skrivmoster

19 april 2012 22:16

Nu har jag ju läst att din strykning den strök med när du inte kunde göra som planerat! Det kom annat i vägen ... men den ligger nog där den ligger så länge!

Kul ordspråk som jag aldrig förr har läst!

Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

21 april 2012 19:08

Härliga ordspråk! =)

http://kimmietid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards