Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Hur mycket är svenska kronan värd utomlands?

Av Helga - 18 april 2011 19:55

Imorgon ska jag flyga en lång Europaflygning ner till medelhavet. Ja, jag erkänner jag skulle kunna tänka mig att gå av där och njuta av god mat, sol och hav. Lyckost de resenärer som vi skjutsar ner till semestern  imorgon.


Våra pengar räcker ju längre när vi är utomlands i många fall och du kan läsa en artikel om det här.



Här i norra Sverige har jag bara snabbt varit ute och letat nya uniformsskor och köpt lite påskgodis till ungdomarna. Uniformsskorna ska vara blå eller svarta och får inte ha spännen, rosetter eller dylikt och det ska jag säga är ganska svårt att hitta trots att det är så basic.


Nu har jag ätit en sallad och måste snart släcka lampan för en ny tidig start imorgon.

 
 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

18 april 2011 20:10

jo, vissa länder är ok, men gäller nog inte Finland
(synd, du missar maken, han är hemma redan i kväll :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

18 april 2011 20:41

Låter underbart med lite semester i värmen! Lycka till med skojakten.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Stattinskan

Stattinskan

19 april 2011 06:06

Ja, jag skulle inte skälla på dig om du kunde smuggla med mig på en resa till Medelhavet :-)
Hur gick det med skojakten?
God morgon

http://stattinskan.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 april 2011 08:14

Hej Helga Ja det är så olika vad man får för den svenska kronan i utländerna. Åh är det dags för nya skor igen nu minns din jakt förra året men då hittade vi snygga basic på nätet som du skulle testa kanske sa du så hoppas du hittar några bra nu, Kan först att du vill kliva av i värmen där nere,,men det är varmt i Sverige med 20 grader varmt och solsken

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

bettan

19 april 2011 08:59

Men nu Helga så har vi det ju varmt o skönt här hemma i sverige,eller?
Igår när jag travade i "byn" så var jag nog den ende som hade jacka,kände mig som en pensionär(inget ont om dom)Nu är det tydligen shorts-linne o flip-flop som gäller.

 
wiper

wiper

19 april 2011 12:46

Många ställen är nog billigare än här och det blir bara dyrare för varje år. Hoppas du hittade några skor som passade. Ta hand om dig på din långa flygning
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

19 april 2011 16:38

Jag trodde att skor ingick i er uniform, att ni fick dom.

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

19 april 2011 18:22

Hannele; Synd jag missade honom - det såg ljuvligt ut i Nice. Jag njöt av värmen på baktrappan...

Kimmie; Ja, jag skulle kunna tänkt mig gå av och stanna några dagar...

Stattinskan; tänk om jag hade en stoor väska så du kunde följa med till rivieran... Inga skor än - får nog följa Filifjonkan nätråd...

Filifjonkan; Jag har kvar din länk - ska kolla den igen. Tack! Jo, egentligen är väl Sverige som vackrast nu och den närmaste tiden!

Bettan, Du har rätt, men det är speciellt kring medelhavet nu också...

Wiper; Jag hittade inga bra skor i Luleå, men snart så...

Åsa; Nej, vi köper alla skor själva...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards