Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Nu är vi hemma från sköna dagar i Nice...

Av Helga - 8 november 2010 08:20


Nu är vi hemma igen från vår kortresa till Nice. Vi hade turen att pricka in några riktigt fina och soliga dagar och har kunnat sitta en stund på stranden varje dag. Bästa sättet att beskriva resan blir nog med några bilder så förstår du känslan bäst...


Tack för alla kommentarer som jag fått de här dagarna!


Stranden i Nice...

Matsäck till lunch... Fin vy över Nice...

Jo, det är sant - jag vågade bada...

Jag älskar salade Nicoise...

Färsk fisk i ett gathörn...


På hemvägen flög vi via Oslo flygplats och där träffade jag Kickis dotter, som jobbar på en av restaurangerna. Kicki är en bloggvän som jag lärde känna när jag började blogga 2007. Det var lite pirrigt att möta någon som har med bloggen att göra på riktigt men också väldigt kul! Vi ringde även upp Kicki på telefon och det var otroligt kul att höra hennes röst live...


När vi flög till Nice läste vi om kungen, kungen, kungen i tidningen. Inga svenska tidningar lästes under vistelsen i Frankrike och så när vi reser hem igen läser vi om kungen, kungen , kungen igen i tidningen. Nyhetstorka? De där ryktena har jag hört i åratal - kom med något nytt!

 
 
Hanneles jul-paradis

Hanneles jul-paradis

8 november 2010 09:20

Skönt, för här är det kallt nu.

http://hannelestraditioner.blogspot.com

Helga

8 november 2010 13:29

Ja, nu fick vi ta fram dunjackorna...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 november 2010 10:01

Hej Helga Välkommen hem då får man säga ser att ni haft det jättehärligt ju och salladen ser kalasgod ut. Lagom mat att äta när det är varmt och sol.Fina bilder och härligt bad med

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

8 november 2010 13:29

Ja, härligt har vi haft - verkligen!

 
Bitte

Bitte

8 november 2010 11:31

Det ser riktigt ordentligt skönt ut! Välkommen hem till kylan nu då :-)

http://bitte-blansch.blogspot.com

Helga

8 november 2010 13:28

Hahaha... det är lite chockkallt nu ju! Konstigt att man kan ställa om så snabbt!

 
Åsa

Åsa

8 november 2010 11:49

Åh, så härligt det låter och ser ut!

http://wessand.blogg.se

Helga

8 november 2010 13:27

Jaa... det var det verkligen!

 
Sofia

Sofia

8 november 2010 11:52

Oj va fint, och skönt med lite värme kan ja tänka mig ;)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

Helga

8 november 2010 13:27

Det var underbart skönt att känna solen värma igen...

 
Pisan

Pisan

8 november 2010 12:06

Ni ser ut att ha haft det helt underbart! Härligt att kunna ta en liten minisemester så här när den mörka årstiden börjat här hemma. Önskar dig en fin måndag! Kram!! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

8 november 2010 13:26

Vi behövde verkligen en liten paus i vardagen :) Tack! Kram!

 
wiper

wiper

8 november 2010 12:15

Det är ju så vackert där så man blir andlös. Förstår att ni har haft det helt underbart. Vilken sallad wow!. Vilken hälig badbild. Vad kul att träffa en bloggvän men jag förstår att det var nervöst. Har själv varit med om detta och var väldigt nervös men det gick hur bra som helst.

Ha en fin måndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

8 november 2010 13:26

Tack gulliga du! Bloggvännerna mina är underbara och du också!

 
Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

8 november 2010 12:45

Åååå NICE... va härligt. Där var jag en gång för länge sedan då var det värmebölja. Det var svettigt men underbart.

http://ninaruthstrom.se

Helga

8 november 2010 13:25

Det är verkligen ett härligt ställe... Tack för din kommentar - ska kika in till dig också!

 
Ingela

Ingela

8 november 2010 16:45

Ni ser ut att ha haft det trevligt :) härligt med värme, vi hade -19 i morse...

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

Helga

8 november 2010 18:55

Oj då! Bra att du skrev det för jag ska snart till Skellefteå på stopp. Jag får packa ner dunjackan då...

 
Kimmie

Kimmie

8 november 2010 17:37

Vad vackert där ser ut att vara! Kul att ni hade det så skönt.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

8 november 2010 18:55

Det är jättefint och som sagt vi kunde ha haft betydligt sämre väder om vi haft otur...

 
mizza

mizza

8 november 2010 18:27

Jag är aningen avundsjuk på ditt arbete :) hehe

http://mizza.bloggplatsen.se

Helga

8 november 2010 18:54

Ja, det är roligt. resan var dock på privat tid. Tyvärr har vi inte så långa stopp utomlands längre...

 
Eva

Eva

8 november 2010 18:28

Åh, så härliga bilder - jösses så skönt det hade varit att åka iväg så där.

Som svar på din fråga ang min dotter så nej hon är inte barnmodell. Jag har en väninna som är duktig fotograf och hon över på Maja. Inte mig emot!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

8 november 2010 18:53

Det var verkligt fina bilder - kanske vore det en idé att modella lite?

 
Ingen bild

bettan

8 november 2010 19:05

Välkommen hem Helga.
Jag ser att det är fint så det är inte svårt att förstå att ni haft det skönt.
Hoppas en annan kan ta sig dit oxå en vacker dag,då kontaktar jag dig om tips....*blink*

Helga

9 november 2010 18:43

Tack!

Ja, vi hade ju sen tur med vädret också... tips kan du få sen om du vill...

 
britten sa..

britten sa..

8 november 2010 20:17

Vilka härliga dagar ni haft...och tänk att ni prickade in det fina vädret också, så här års kan det väl vara hur som helst runt medelhavet..och du jag håller med dig..Ryktet om kungens festande är väl ingen nyhet....

http://glitteroga.blogg.se

Helga

9 november 2010 17:28

Ja vi hade rejält med tur!!

 
carola

carola

8 november 2010 21:56

åh så härligt det ser ut.
Jag och maken sitter och diskuterar var vi vill åka tillsammans.
Vi blir 40 år nästa år så vi ska rymma bara vi 2.

Välkommen hem

http://mammacarola.blogg.se

Helga

9 november 2010 17:28

Vad kul att ha det att se fram emot!!

 
Stattinskan

Stattinskan

8 november 2010 22:08

Måste vara skönt att som omväxling sätta sig som passagerare, bli uppassad och bara slippa fundera på hur ni ska hinna med allt som ska göras på en flight ;-)
Välkommen hem kära du :-)

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

9 november 2010 17:27

Tack! Ja, det kändes lyxigt :)

 
sanna

sanna

8 november 2010 22:35

du är en av få bloggare som jag besöker med glädje, just för att din blogg är så härligt äkta. du skriver så himla mysigt och har vackra bilder och intressanta inlägg, sånt tycker lilla jag om :) hoppas att du haft en trevlig kväll, kramar.

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

Helga

9 november 2010 17:26

Men gud så gulligt av dig att säga så... jag blir glad!! Ska kika in till dig också ikväll...

 
Sussi

Sussi

9 november 2010 08:55

Välkommen hem! :)
Fast vilket väder du väljer att komma hem till. Snöoväder och kyla. Du skulle ha stannat i soliga och varma Nice några dagar till ;)
Vilka fina bilder..
Jag får helt klart en känsla av hur det var där.. UNDERBART!!
Jag är imponerad att du kom i vattnet. Skulle jag aldrig ha gjort! ;)
Jag har också träffat några bloggvänner. Man är jättenervös innan..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

9 november 2010 17:25

Tack! Trots snön är det ändå ganska mysigt att komma hem igen...

 
Evelina

Evelina

10 november 2010 18:38

Hej! :)
Jag heter Evelina och är 17 år, jag har länge velat bli en flygvärdinna, har rest mycket och skulle vilja uppfylla den drömmen om att bli flygvärdinna. Har du några tips? hur blev du flygvärdinna? Tacksam för svar :D

http://www.iwilina.blogg.se

Helga

10 november 2010 19:53

Detta ska jag svara på hos Evelina imorgon...

 
kicki

kicki

13 november 2010 14:13

Va härliga bilder du bjuder oss på..va varmt eller kanske man skall säga kallt,,var det i vattnet. Gött ser det iallafall ut. Tack än en gång för pratstunden...kramen

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

13 november 2010 14:53

Jo, det var ju lätt att ta härliga bilder där. Det var nog ca 18 grader i vattnet - annars hade jag aldrig badat... feg som jag är ;)

Hoppas ni hade kul på kryssningen!

 
Ingen bild

Frida

13 november 2010 20:36

Hej!
Va tvungen å kika in på din blogg :)
Det va väldigt kul att få träffa dig, å att du framför allt kände igen min från alla hemska kort på mig från mammas blogg... De är ju 98% tagna bakifrån :) hahaa så det va ju extra kul :))
Jag försökte beskriva dig i ord för mamma å det som upprepades flest gånger var orden " en mycket varm människa"
Jag är jätteglad att fått träffa dig, å hoppas på fler gånger! Nästa gång du är i krokarna kanske vi kan ta en kaffe ihop?!
Hälsa barnen från mig
Stor kram från Kicki´s FRIDA

Helga

13 november 2010 22:15

Frida - du är för go´ !!

Träffar dig gärna igen om jag har vägarna förbi Oslo. Oftast får vi inte gå ur planet men jag finns ofta där inne i ett flygplan. Jag lovar att komma förbi om jag kan... Du är en underbar tös!!

Kramar till dig!

 
Sanna

Sanna

17 januari 2012 17:18

Hej! Hittade hit då jag sökte på nice och tonåringar. Sitter precis och planerar en resa med mina två tonåringar. Dotter 15 och son 18. Lite svårt att hitta bra ställen för en vår weekend som passar de båda. Just nu står det mellan Nice och Barcelona.... Men om jag förstår dig rätt så hade ni det bra i Nice :-)

http://www.veckansmiddag.com

Helga

17 januari 2012 23:45

Jag har varit i Barcelona också i höstas med dottern som då var 16 år. Det är också riktigt bra!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards