Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Ampeltomat, lobelia och margeriter...

Av Helga - 3 juni 2010 07:52


Igår eftermiddag skjutsade jag ut dottern och några av hennes klasskompisar till ett friluftsområde där de ska vara på "klassresa". De har verkligen tur med det fina vädret... Fint väder eller iallafall torrt lär det också bli veckan efter skolavslutningen när flick- och pojklaget i samma åldergrupp ska resa till Grekland. Kanske lite väl varmt för att spela basket!?


På kvällen åt vi andra, som var kvar hemma, middag ute i solen. Det var helt fantastiskt varmt så jag satt kvar ute en bra stund efter maten och läste en bok som jag fick på mors dag... "En plats i solen" av Liza Marklund.


Det blev shoppat en del till trädgården också igår... En tomatplanta i ampel, sex margeriter, tre lobelior och en "fönsterlåda" att sätta lite blommor i...


Tomatplantan ska jag hänga upp. Övriga bilder är från baksidan, mot skogen, där de vita syrenerna nu blommar för fullt...


Ikväll kommer mina föräldrar, min syster, min systerdotter och hennes kille hit och äter middag med oss. Jag ska grilla kyckling, göra klyftpotatis, en tomatsås och tsatsiki. Till det serveras svarta oliver och en stor sallad och så blir det rabarberpaj med vaniljsås till efterrätt...

 
 
wiper

wiper

3 juni 2010 08:26

Vad härligt dina barn verkar ha det och saker att se fram emot. Du hade verkligen en passande bok att läsa ;) skall fråga om Mr T läst den. Jag gillar dom vita korgarna du ställt växter i dom ger stämning.

Vad kul att du får släktbesök i kväll och maten ni skall äta går inte av för hackor.

Ha en fin dag i solen
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

3 juni 2010 09:25

Å så härligt sommrigt det här inlägget var..
Låter som om ni kommer få det riktigt trevligt med släkten. God mat också :)
Hoppas nu solen får skina och värma ett tag till..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hannele på ön Hisingen

Hannele på ön Hisingen

3 juni 2010 09:27

Trevliga korgar till dina inköp.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Frejda

Frejda

3 juni 2010 09:29

Mina syrener blommor nu också för fullt - både lila och vita. De doftar fantastiskt om kvällarna! Jättefina korgar du hittat. Jag skulle behöva sådana till mitt plank. Var har du hittat dem?

http://frejdastorp.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

3 juni 2010 09:32

Wiper; Ja, dotterns lag har arbetat hårt för den här resan. De har sålt saker, räfsat i trädgårdar och hållt i kiosken på matchlokalen bl a.

Sussi; Visst är det ljuvligt nu och mysigt blir det säkert ikväll.

Hannele; Tack tack!

Frejda; Jag köpte dem på Plantagen i Uppsala...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

3 juni 2010 09:33

Vi fick äntligen köpt lite blommor till krukorna nu i helgen. Men det blev så lite när de väl kom i jord... Får väl komplettera antar jag.
Jag hade gärna åkt till Grekland men kanske inte för att spela basket! Då gäller det att dricka mycket vatten.

http://wessand.blogg.se

 
Pisan

Pisan

3 juni 2010 09:39

De får dricka mycket i värmen. Det är så fint med marguriter. Fina korgar du köpt till dem. Ha en fin torsdag! Kram!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

3 juni 2010 19:38

Vilken tid va maten sa du?? Ha ha, blev bara så sugen. Sitter o. knaprar på en ostknäckemacka, inte så gott precis. Är ensam hemma för mannen jobbar borta så då blir det inte att maten blir lagad... Det planteras för fullt överallt nu, själv har jag "bara" 4 dahlior i kruka + tre tomatplantor som får följa med till husvagnen i sommar. Ska nog så lite luktärtor också. Ha en go helg. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
imse

imse

3 juni 2010 19:47

Vilken god middag du bjuder på. Finns det nåt kvar? :)

http://zvammel.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

3 juni 2010 23:52

Det är så härligt nu när man kan sitta ute längre på kvällarna. Det är lite tråkigt bara att vi blir attackerade av massa mygg då. Vi har så mycket mygg! Jag har aldrig varit med om så här många. Hoppas verkligen det försvinner, annars kommer man inte kunna vara ute senare än 7 på kvällarna!

Ha en bra fredag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

4 juni 2010 07:28

Åsa; Blommorna brer ju ut sig vartefter i krukorna...

Pisan; Mycket vatten är nog att rekommendera...

Ammis; Hade varit kul om du kom förbi ;) Skönt med husvagn - då behöver man inte så mycket blommor.

Imse; Massor. Både sonen och dottern skulle ha matlåda idag så det passade bra!

Sussi; Vi blev också attackerade av mygg igår. synd!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards