Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juli 2007

Av Helga - 11 juli 2007 16:32

Strykningen är klar och det mesta av packningen av kläder. Detaljpackningen av maten tar jag imorgon. Nu har jag mest skrivit listor och ställt fram torrvaror.


När jag kom ut i trädgården såg jag att de svarta vinbären var mogna. Oj då... fick ta och plocka av dem också mitt i alltihopa. Bären fryser jag och gör saft av tillsammans med rabarber senare i augusti/september. Vinbärsbusken hade fått kompisar; vinbärssnäckor, mini-tvestjärtar och bladlöss. Alltid är det något på växterna !!



Nu är det snart dags att tänka på middagen. Det blir kycklingfileér, som jag lagt i marinad, med pasta till. Vi öppnade en flaska chardonnay igår för att fira att min semester börjat och den dricker vi upp ikväll. Vi är inga storkonsumenter som du ser. Något glas vin till maten brukar vara lagom.

Av Helga - 11 juli 2007 14:15

Nu är vi tillbaka hemma och efter att ha ätit lunch har dottern nu cyklat till en kompis: Maken var duktig och rensade alla hängrännor när vi var borta och han sopade av garagetaket också.


Vi handlade diverse mat, ett par skor på rean och två fina ljuslyktor, som ser ut som vita pioner, till mamma. Nu ska jag börja stryka mina finkläder och lägga fram allt som ska med imorgon.

                


Av Helga - 11 juli 2007 10:23

Idag är det mycket att göra... Vi ska handla mat, stryka kläder och packa till resan norrut imorgon. Vi ska ju till släktgården med svärmor och däruppe ska vi sedan fira konfirmation fredag/lördag. På fredagen är själva  konfirmationen och diverse andra aktiviteter vid stiftsgården och på lördagen ska vi bjuda hela "tjocka" släkten på mat efter att lägret är avslutat. Det ska bli såååååå mysigt att äntligen (efter 4 veckor) få träffa sonen igen !!! Han kommer nog att tycka det blir ovant att leva med oss igen efter lägerlivet på stiftsgården.


Nu ska jag få fart på dottern som ligger framför TV:n och åka till COOP och handla mat och en present till mamma som står för hela kostnaden för konfirmationslägret. TACK MAMMA !!! I vår familj har konfirmation vid stiftsgården blivit en tradition. Mamma och pappa gifte sig där för drygt 50 år sedan och alla vi systrar är konfirmerade där och våra barn också. Mamma har startat en sparfond för att kunna betala för alla barnbarns konfirmationer där, om de nu vill konfirmeras...

Av Helga - 10 juli 2007 18:38

Jag fick en utmaning från Kärleksdravel om vilka min 3 favoritsaker är;


Nummer 1;

Min vikingaring från Gotland.


Nummer 2;

Min kaffeservis från Rörstrand, Blå eld.


Nummer 3;

Mitt gamla vitrinskåp.


Sen skulle jag även rädda min förlovnings- och vigselring och mina fotoalbum om det började brinna eller så... Nu utmanar jag Gilla och Bippeln att lista sina tre favoritsaker.

Av Helga - 10 juli 2007 16:53

Nu har jag landat och väntar som vanligt på transporten hem. Vi hade mycket passagerare idag och allt fungerade bra! Nu är det 4 veckor skön ledighet som gäller.


Jag blev utmanad av Kärleksdravel; Vilka är mina 3 favoritsaker. Jag ska fundera och återkommer i ärendet !!

Av Helga - 10 juli 2007 08:53

Nu bär det av mot solen i sydösta Europa. Jag får ju tyvärr inte gå av utan planet vänder efter en timme. Under den timmen ska catering bytas, planet städas,tankas och säkerhetskontrolleras mm.


Sedan i eftermiddag när jag landar är det SEMESTER!!!

Av Helga - 9 juli 2007 21:52

På bussen hem från Arlanda reste även en  f d riksdagsledamot och regeringskvinna - en socialdemokrat som gått i pension. När busschauffören glömde öppna den bakre dörren vid ankomst till sluthållplatsen skrek hon: - Öppna ! När chauffören inte märkte något skrek hon igen ännu högre: - ÖPPNA DÅ ! Chauffören reagerade fortfarande inte och kvinnan fullkomligt vrålade - ÖPPNA!!!!!


Till slut gick vi framåt i bussen och hon kom tätt bakom mig och skällde på chauffören igen då hon klev av. Inget trevligt sätt. Nu är jag så snäll att jag inte avslöjar vem det var. Hon kan kanske bättre en annan gång ??


Av Helga - 9 juli 2007 19:26

På hemväg nu... ska invänta bussen och sedan åka hem. Det var en lugn dag idag. Dock märks det tydligt att det är sommar med många ensamåkande barn, babies, barn, gamla och handikappade.


 Faktum är att jag tycker det är roligare med den här typen av passagerare. Det ger så mycket tillbaka!! Affärsfolk i all ära, men de är så vana att flyga så de ofta glömmer titta upp, hälsa och tacka - tyvärr blir det rätt så trist i längden!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards