Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 december 2014

98 år...

Av Helga - 16 december 2014 13:43



Nu känner jag hur tomtenissarna snart börjar kika fram, hur granbarren kommer att dofta gott och att risgrynsgröten ska puttra på spisen. Jag ska bara iväg på en kort flygturné till men sen...


... är jag ledig i elva dagar... det ska bli såå skönt! Jag har inte haft mer än tre sommarveckor ledigt och det var i juni och efter det har jag jobbat på.


 

Julpusslet har kommit fram...



Igår flög jag med två unga kollegor som jag faktiskt aldrig sett förut. Det är ju lite märkligt på mitt jobb att vi är så många att vi faktiskt inte känner alla. Passagerarna brukar fråga om vi arbetar ihop ofta och blir förvånade när de får veta att vi ibland inte setts på flera år eller kanske aldrig flugit tillsammans förut. Trots detta faktum så fungerar det i stort sett alltid jättebra ombord.


Igår kväll när vi landat efter en tolvtimmarsdag hade kapten ganska bråttom hem. Jag och styrman stannade kvar och såg till att allt blev avslutat och tyckte att kapten kunde få sticka eftersom han skulle iväg på semester till Thailand nästa morgon (läs idag). Ombord hade vi en så otroligt söt man som skulle hämtas av swedavias assistansservice. Mannen var 98 år och reste med sin dotter. Assistansen blev lite sen (eftersom vi landat före tidtabell som vi ofta gör) och den gamle mannen var så förundrad över att hans hjälp inte stod på plats direkt. Jag erbjöd mig att följa med dem upp i terminalen så mannen kunde få gå på toaletten. Medan vi väntade utanför, jag och dottern, så kom assistanskillen med en rullstol så att den söte mannen kunde få hjälp ut ur terminalen.


Ja, tänk så många olika människor och öden jag får möta på jobbet!


#flyg #helga #98år #semester #thailand #resor #resa

Familj · Flyg · Resor
 
 
Hannele på Hisingben

Hannele på Hisingben

16 december 2014 22:04

Det är fint med ledsagare, svärdotters ledsagare flyger med honom.

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Hannele

Hannele

16 december 2014 22:06

(pappas ledsagare, skrev jag väl)

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
Susjos

Susjos

17 december 2014 23:37

Du är verkligen värd lite ledighet, efter ett intensivt jobb år! Jag har fått semester i två veckor över jul och nyår, men nu är det kris- en kollega som blivit långtidssjukskriven, så kanske jag jobbar i alla fall! Behöver ju tyvärr pengar till alla framtida resor...men jag kommer att få lite ledighet i alla fall!

http://susjos.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

18 december 2014 14:37

Pussel är ju så kul! Jag är snart klart med mitt nu. Behöver ett nytt till lovet.

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

22 december 2014 17:18

Då blir det skönt med en ledighet när du jobbat så mycket.Vilket pussel, det måste ta tid ;)

Härligt att det funkar så bra trots att ni inte setts på länge, det kallar jag samarbete och proffsigt. Du får verkligen möta mycket folk och vad härligt när man får leva så länge som denna söta man ;) Min mamma är ju bara barnet med sina 91 år ;)

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards