Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

Lilla jag...

Av Helga - 1 juni 2013 13:18


Idag började min arbetsdag med jour på Arlanda...


Efter ca en timme fick jag en charterflygning till Alpområdet. Det var en riktigt trevlig flygning med härliga passagerare i 50+åldern. De var så fina och vänliga och tyckte om vår servive. Det är SÅ kul!


 


Dessvärre hade de inte haft något vidare väder under sin semestervecka. De hade haft kallt, regn och till och med snö någon morgon. Nej, nu skulle man väl ha bokat en semestervecka i Norrbotten egentligen, men hur skulle man ha kunnat veta det??


Nu ska jag bara sitta här på jobbet någon timme till eftersom jag har jour i botten. Snart får jag väl gå hem!? Maken är på landet idag på årsmöte i vår förening och ikväll ska han på herrmiddag. Då blir det lilla jag som får umgås med lilla jag... Det kan vara ganska skönt det också!


Häpp!


 


  

Flyg · Resor
 
 
Sussi

Sussi

1 juni 2013 15:34

Att få rå om sig själv någon gång ibland brukar bara vara skönt. men det får inte bli för ofta bara :)
Trist för dom som varit i Alperna att det varit så dåligt väder. Inte vad man hoppas på när man beställer en resa.

Trevlig helg

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

1 juni 2013 15:34

Att få rå om sig själv någon gång ibland brukar bara vara skönt. men det får inte bli för ofta bara :)
Trist för dom som varit i Alperna att det varit så dåligt väder. Inte vad man hoppas på när man beställer en resa.

Trevlig helg

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

1 juni 2013 19:53

Jag hoppas att du nu är hemma och njuter i din ensamhet. Något gott att äta och dricka, krypa under filten (om det inte är för varmt hos dig för det) med något du gillar. En bok, kanske??

http://miatankar.wordpress.com

 
susjos

susjos

2 juni 2013 00:48

Jag hoppas du njuter ordentligt av lite ledighet nu! Fy vilka tidiga mornar du har...!

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

2 juni 2013 08:04

Susjos; Bara en arbetsdag kvar men det blir en kvällsflygning idag... sen ledigt för att fixa studenten...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards