Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Det är värt GULD!

Av Helga - 4 mars 2013 12:59



Stockholms sportlov tog slut igår och vi flög hem många (180 passagerare) välbeställda familjer från Alpområdet. Lite fascinerande när alla i en familj sitter med en iPad och då menar jag inte en iPad utan en iPad per person. När jag delade ut leksaker till de många barnen var det en pappa som sa att det var omodernt med såna grejer. Lite otacksamt måste jag säga men det får ju stå för den pappan. 


Vi fick väldigt roligt, jag och mina kollegor, när vi kom på att allting kändes som i "Solsidan". Två familjer hade till och med  barnflicka med sig...


 


De allra flesta var väldigt fina och väluppfostrade och en flicka som jag pratade med ville gärna visa mig något i sin mobil. Det var en bild på en ursöt valp som de skulle hämta hem efter påsk. Såna små stunder där någon delar med sig är värt GULD!


Guld fick även Johan Olsson och eftersom jag missade femmilen på TV pga flygning så såg jag sporten inatt istället på SVT play.



Flyg · Humor · Nyheter · Sport
 
 
susjos

susjos

4 mars 2013 22:06

Oj,förstår att det kändes som Solsidan! Långt ifrån den vanliga världen...
Och jag har svårt att återgå till vardagen efter glamouren i Karlstad, kul att vi kom med på TV i år!

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

6 mars 2013 10:34

Susjos; Måste ha varit superkul!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

7 mars 2013 08:43

Vad ska man säga ... jo otacksamt och snobbigt tycker jag!
Inte personer från den värld vi lever i direkt ...

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

7 mars 2013 12:54

Men jösses! Tycker det var rätt korkat sagt av pappan.

Somliga lever allt i en egen värld. Men jag trivs nog bättre i min egen ändå.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards